събота, 3 януари 2015 г.

Солена торта с червен хайвер

За първи път правих тази тортичка преди няколко години. Рецептата е на Марианка. Марианка е изключително талантлива, перфекционист в това, което прави. Тя  е моето вдъхновение да се впусна в необятния свят на кулинарията със страст и интерес, каквито не съм подозирала, че мога да притежавам, не и в тази област. С Марианка имаме чудесно приятелство, което беше помрачено преди време от едно недоразумение, но се радвам, че и двете преодоляхме това, пък и съдбата си каза своето. С нея сме сложни и доста различни характери, но нали знаете - в приятелството понякога нещата са необясними, приятелите просто си ги обичаш!

Тази Нова Година реших отново да приготвя това предястие, след като случайно попаднах на промоция на хайвера. Промених обаче рецептата, в която има шампанско, защото не исках да го отварям преди празника, въпреки, че след него така и ще си остане недопито (освен ако не го вложа в нещо друго). Тук ще напиша променената донякъде рецепта.



Солена торта с червен хайвер


Продукти:

1 слой:
1 глава лук
100 гр кускус
копър
1 с.л. масло

2 слой:
50 гр топено сирене
150 гр катък

3 слой:
4 яйца
2-3 с.л. майонеза


сол

100 гр червен хайвер

Приготвяне:

Запържваме нарязания лук в маслото докато стане прозрачен. Сваряваме кускуса в литър вода и щипка сол. Смесваме отцедения кус кус с лука и добавяме нарязан наситно копър. Остаяме да се охлади.

Намачкваме с вилица топеното сирене и добавяме катъка, размесваме (може и с пасатора).

Сваряваме яйцата, обелваме ги и ги настъргваме на едро ренде. Смесваме с майонезата и сол на вкус.

В чиния центрираме ринг за торта с размер около 15 см диаметър. Намасляваме стените. На дъното разстиламе с притискане слоя от кускус с лук. Притискаме добре с лъжица. Отгоре поставяме слоя от топеното сирене с катъка и накрая - яйцата и майонезата . Заравняваме и поставяме хайвера. Оставяме в хладилника за няколко часа да стегне. Сервираме. Ефектно и вкусно е.



29 коментара:

  1. Веси, много интересна солена торта. Минаха доста празници, но все ще намеря повод да я направя :)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси, пожелавам ти да имаш много приятни поводи.

      Изтриване
  2. Още като публикува тортичката, я видях, Весе. Но дългът ме зовеше и не можах да ти пиша.... Много апетитна, обичам импровизациите! А хайверените зрънца блестят така примамливо на слънчевата светлина! Много хубава идея и чудесно изпълнение! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Вале! Дългът си е дълг, няма начин:)
      За да ползвам слънчевата светлина рискувах да изпусна чинията на главата на някой съсед:)

      Изтриване
  3. Чудесна е, страхотен избор за предястие в Новогодишната нощ - празнично, изискано и вкусно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасно празнично предложение, Веси.
    Марианка ... оставам безмълвна пред таланта, уменията и перфекционизма й,
    а и още нещо - тя ми е приятелка и ... както казваш приятелите просто си ги обичаш!
    Поздрави и благодаря, и на двете ви за споделеното удоволствие!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, да...ти знаеш най-добре:)
      А аз благодаря на теб за одобрението и гостуването!

      Изтриване
  5. Леле, колко обичам такива изкушения - и откъде сега да търся хайвер - у "наше село" няма:(. Но...ще запомня и когато го набавя "от чужбина":)), ще пробвам непременно! Благодаря! Щастлива Нова година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя, то това не е ежедневна салатка, така че ще имаш време да си набавиш и при повод да опиташ!
      Поздрави на Етрополе:), не съм ходила там, но все някой ден ще ида.

      Изтриване
  6. Ама Весе...страхотна салатка. Обожавам хайвера..мммммммм....Много аристократично го раздавате..:))))...Прегръдки миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Алечка, аз не съм много по хайвера, но ми паресва тази тортичка с този хайвер.
      А на Новата Година се полага да я посрещнем по-аристократично, пък дано ни отвърне подобаващо:) Поздрави на село и компания:)

      Изтриване
  7. Веси, чудесна салатка! Никога не съм опитвала подобно ястие, много ме заинтригува!
    И честита Нова година! Желая ти здраве, обич, топлинка и хармония! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, да ти се връща мило момиче този позитивизъм, който раздаваш с пълни шепи! Бъди щастлива!
      И при повод - опитай, надявам се да харесаш, намира си и достъпен хайвер, пък и количеството е малко.

      Изтриване
  8. Веси,много интересна рецепта,несъмнено празнична и оригинална!
    Шампанското можеш да вложиш в някакъв крем,при Мина например имаше страхотен,както и козунак с шампанско,стига да ти се меси.
    Хубава първа работна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, мерси, особено от кулинар, като теб си е комплимент, макар "виновничката" да е Марианка, споделила чудесната рецептичка.
      Козунак едва ли ще направя по това време, макар у дома да меси хлебопекачката, но не ми е "козуначено" в този студ:), пък знам ли, като ми пусна мухата...:)
      УУспешен старт на "работната" година от утре!

      Изтриване
  9. Веси за много години! Здраве и благоденствия за теб и семейството ти. Тази торта салата много ме впечатли и си записвам за проба :)
    Поздрави и усмихната вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, благодаря ти, миличка! И на вас и от тук - здраве и късмет пожелавам!

      Изтриване
  10. втори и трети слой си ги грабвам, Веси :) Първия ти го оставям.
    Ева Тонева пусна питки с шампанско, виж тях да го вложиш.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Комбинацията добре се получи, Пепи, макар, че оригинала си е по-добър, , ако се вложи и някаква пушена риба в първия слой също ще е добре, въобще - може да се импровизира!
      Ще погледна за шампанското.

      Изтриване
  11. За много години,Веселушке!
    Орисвам ти една здрава,усмихната и продуктивна нова година!
    Чудесно предястие за водка....и за вода:)!Браво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хе, с такава чаровна орисница - ще съмоще по-вдъхновена за Новата Година, Миленче!
      Ти се загуби, но пък аз ти желая да не губиш веселия си дух и нрав никога, да имаш всекидневни поводи за смях и усмивки и да си здравичка!

      Изтриване
    2. И забравих да напиша, че върви или не, но аз си го хапвах с червено вино:))

      Изтриване
  12. ооо :) страхотна рецепта :) и такъв разкошен цвят на хайвера!
    Марианка е невероятен майстор, съгласна съм :)

    ОтговорИзтриване
  13. Мерси, Зори!
    Ама за бой е Марианка, че не се изявява:)

    ОтговорИзтриване
  14. Веси :) прекрасна е тортичката! :) И благодаря за хубавите думи! Целувки от мен! :)

    Мариана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хи, благодаря ти аз - от сърце! Хубавите думи са заслужени, целувки и от мен!!!

      Изтриване
  15. Веси,
    Предястието е оригинално.Аз обаче избягвам да смесвам рибни продукти с яйца или с мляко.Тези комбинации не знам защо са навлезли в храненето.Баба ми никога не смесваше рибен продукт с мляко или яйца и казваше, че не е полезно.Предястието може на се направи с други оригинални пластове от продукти.Аз бих използвала кисели краставички, картофи, плънки с други риби.Също ще се получи много добре.
    Весели празници !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, чувала съм навремето, че не бива да се смесват...нямам представа дали е така, то човек трябва да е лекар, химик, биолог и не знам още какво, и пак не се знае дали ще е наясно кое е вредно и кое не...Но пък вкусно беше:))

      Изтриване