неделя, 4 януари 2015 г.

Ромска мусака с праз лук

Да ви кажа - не съм расист, ама никак.  Цигани, роми и прочие...са си хора, като нас. И ако някои от тях си имат недостатъци или по една или друга причина не са интегрирани, образовани, чисти и т.н., то първо никога не слагам всички под един знаменател и второ - анализа за това чия е вината е труден и разнопосочен и определено не смятам своя да го правя тук и сега.
Писала съм и друг път за чистачките - ромки в службата. Много ги уважавам, добри хора са, това ми е достатъчно. Та от тях съм научила няколко простички, но много вкусни рецепти.
Днешната ми сподели Нона. Бях правила преди време и харесахме, а днес ни се прияде постничко (след всичкото месо)и обмисляния огретен се промени в :


Ромска мусака с праз лук


Продукти:

1 кг картофи
2 стръка праз лук
олио
сол
черен пипер
копър
магданоз
3 яйца
2 ч.ч. прясно мляко (този път замених едната чаша с айран)
50 гр кашкавал (замених с останала моцарела - 100 гр)



Приготвяне:

Картофите се обелват, сваряват посолени и намачкват грубо, не съвсем хубаво. Разстилат се в намаслена тава. Праза се нарязва и запържва леко в олио, посолява се, добавят се нарязаните копър и магданоз (може и сухи), черния пипер и се изсипва върху картофите. Яйцата се разбиват с млякото, посоляват се и се залива мусаката. Поставя се във фурната и се запича до зачервяване. Изважда се, наръсва се с кашкавала (накъсаната моцарела) и се връща за още 5 минути.



И докато правите супата и ви  замирише на препечено се сещате, че 5-те минути отдавна са минали. Но пак беше вкусно, пък и така май повече ни харесва:))


14 коментара:

  1. Определено си е вкусно! То простичките рецепти са най-вкусни, както и простичките неща са най-истински. :) Поздрави на служителките във фирмата! И нашите чистачки в Университета също са добри жени. Особено пък едната - толкова да е сърдечна и внимателна!
    Поздрави сърдечни, Весе! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Гери. Хубав ден и първа работна седмица:)

      Изтриване
  2. Чудесно и много бързо за приготвяне е това ястийце.....Поздрави на Нона и да сподели и други рецепти....Прегръдки,Веси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленче, поздравих я аз днес Нонето от фемилито, дори най-големия каприз - дъщерята си хапна и хареса:) Прегръд!

      Изтриване
  3. Ах, чудна е тази ромска мусака. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Веси, обожавам нежния вкус на праза и с удоволствие бих опитала тази мусака. И ромите, както и всички останали етноси, са толкова "шарени", има всякакви.
    На тях за съжаление старта им е много нисък и много трудно пробиват в живота, може би за това свестните хора сред тях са много много свестни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, малко се позагуби при мен нежния вкус, че попрепекох, но ако се извади навреме - ще е по-нежна мусакака:)
      Простодушни са и са по-склонни да помогнат сякаш, задоволяват се с по-малко, т.е. щастливи са и от малкото, не са сякаш така материални, ромите, както станахме ние...

      Изтриване
  5. Весе, страхотно ястие. Утре се връщаме в Баку и ще я спретна.
    Материалното убива в нас човека. Много е трудно да останеш човек в наше време.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам, още повече връщането да има добро начало!
      Няма как да избягаме, Аля...такъв стана света...а ние сме част от него волю или неволю...

      Изтриване
  6. Тази мусака (аз бих я нарекла запеканка) ми изглежда голяма вкуснотийка, Весе! Аз правя нещо подобно, някой ден ще го споделя. Но и този вариант ми звучи страшно вкусно и ще го опитам. Благодаря ти за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване
  7. Така ми я е казала Нона - мусака:)
    Ще чакам и твоята рецепта, Валя.

    ОтговорИзтриване
  8. Приготвих мусаката и много се хареса.Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля, моля, радвам се, че се е харесала!
      И...ако може на "ти", радвам се за посещението:)
      Хубава вечер!

      Изтриване