вторник, 19 декември 2017 г.

Питка с кисело мляко и бакпулвер

Че съм чревоугодник на всички е ясно, но понякога изумявам и самата себе си, като например да тръгна късно вечер да приготвям нещо, защото ми се хапва, но пък не съм егоист, защото така правя и когато на друг се похапва, само да каже някой и съм скокнала:)). После се чудя само аз ли съм вечно уморена и без свободно време, но...пък никога не скучая, мда...
Та, въпросната вечер преди дни ни се прияде с мъжО питка, ама това към 20 часа, малко преди да сме седнали на вечеря. Време за втасване с мая тепърва нямаше, помислих за кашник - оказа се, че имам 1 яйце (случайност един път в годината, ама пък точно днес ли!) И тогава реших, че ще импровизирам и за пръв път ще правя питка с бакпулвер. Получи се разкошна, много пухкава и уханна, бяла и вкусна, горещо я препоръчвам.



Продукти:

400 грама кисело мляко
1 яйце
2 к.л. лъжички хималайска сол
3 супени лъжици олио
500 грама брашно
1 к.л. сода
2 к.л. бакпулвер

Начин на приготвяне

Аз месих в робота, за две минути буквално. Изсипах в него киселото мляко със содата,  шупнало, яйцето, солта и олиото. Разбих с пулсиращата програма. Добавих брашното и бакпулвера и бърках докато се отдели от бъркалките. Става бързо – за една, две минути. Изсипах готовото тесто върху  хартия на дъното на тава с диаметър 23-4 сантиметра и го изравних с мокра лъжица. Направих леко резки с нож, не личат много, че тестото е меко и лепкаво.
Пекох на 200 градуса около 30-40 минути. 










8 коментара:

  1. Разкошна се е получила, Весе...! Обичам такива рецепти -
    наистина изглежда много мека, пухкава и апетитна.
    Благодаря, поздрави за вас и прекрасни празнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, твоите думи са като балсам за самочувствието ми на кулинар:)
      Благодаря!

      Изтриване
  2. Ей, такива питки най-обичам, Веси, а твоята е станала много апетитна!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хей, Хриси, аз пък толкова се радвам на твоите питки!

      Изтриване
  3. Веси,
    чудесна, много уханна питка се е получила.Аз слагам и малко царевично брашно за по - добър и интересен вкус.
    Приятна предпразнична подготовка ! Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще опитам непременно и с царевично брашно!
      О, подготовката е в разгара си:)

      Изтриване
  4. И аз така правя, Веси! Когато някой си поръча, или на мен ми се прияде, запрятам ръкави и го правя. Наскоро правих хляб с бакпулвер, с маслини и орехи. Получи се прекрасен! И твоята питка е такава! Топла и ароматна! Весели зимни празници, много усмивки и споделени моменти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еми такива сме, я, иначе нямаше да се намерим:)
      Звучи фантастично с маслини и орехи, ще опитам!
      Благодаря за пожеланията, тепърва ще предстоят!

      Изтриване