понеделник, 19 януари 2015 г.

Постен славянки гювеч

       Постен славяски гювеч


 Продукти:
                    
1 ч.ч. ориз
2 глави лук
2 домата
2 моркова
2 зелени чушки
2 червени чушки
олио
червен пипер
чубрица
черен пипер
сол
магданоз
5 ч.ч. вода (имах бульон от свинско месо)

Приготвяне:
В олиото се задушава ситно нарязаният лук, докато стане прозрачен. След това към него се прибавят морковите, нарязани на малки кубчета и червеният пипер. Налива се 1/4 от водата. Ястието къкри на тих огън. След това се добавят зеленчуците. Чушките се нарязват на колелца, а  доматите се настъргват на едрото ренде.  Аз сложих замразени чушки и домати от консерва.  Добавя се и оризът. Разбърква се и щом ястието заври, се    прехвърля в тава.
Долива се останалата вода и гювечът се овкусява с черен пипер и чубрица. Поставя се в студена  фурна и се  пече при 180 градуса.

 Ястието се поднася горещо.


5 коментара:

  1. Обичам много ориз, а постен със зеленчуци - чудно! :) Весе, взимам порцийката, да знаеш. :)
    Хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  2. Славянски гювеч обожавам,Веси,и без месо пак ще го уважа без никакъв проблем или липса :) .
    Много ти е вкусен твоя,харесва ми!

    ОтговорИзтриване
  3. Гери, Роси, аз много рядко се сещам да го готвя, особено пък постен - май за пръв път, но ми трябваше гарнитура, та това измислих:)

    ОтговорИзтриване
  4. Много вкусно, Весе. От 100 години не съм яла такъв гювеч. Време е да го спретна. :)))))

    ОтговорИзтриване