сряда, 7 юли 2021 г.

Салата с лилав карфиол

В момента, в който видях тази лилава топка нямаше какво да ме спре да си купя:))
За да запазя цвета исках да оставя суров карфиола.


Като потърсих информация в нета се оказа, че не само красив, но и полезен е този зеленчук.
Същите полезни пигменти, които се съдържат в червеното вино, са открити и в не толкова популярния лилав карфиол. Малко се замислих дали не е ГМО разработка, но четох, че единствената разлика между лилавия и белия карфиол е, че първият е добре зареден с антоцианин, същия антиоксидант, който се среща и в червеното вино. Пълен с полезни фибри, фолиева киселина и витамин С.

Аз обичам салати със суров карфиол, а тази се оказа и толкова красива!


Салата с лилав карфиол и нар

1/2 глава лилав карфиол

2-3 стръка копър

1-2 с.л. зърна от нар  

дресинг:

зехтин

лимонов сок

горчица с мед

хималайска сол

1-2 с.л. сок от портокал




Приготвяне:

Накъсваме измития карфиол на розички, възможно по-малки, поръсваме с зрънцата нар и наситнения копър и поливаме с приготвения дресинг. Аз лично смесвам продуктите за него в малко бурканче и разбивам енергично. Задължително покривам с фолио и оставям в хладилника да отлежи няколко часа.








4 коментара:

  1. Веси,
    много красив лилав карфиол.Не съм срещала все още.Ако намеря ще купя.Салатката ти е чудна, особено сега за летните жеги.Нърът е прекрасно допълнение.
    Поздрави , бъдете здрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е много красив! И аз за първи път видях на живо, от тогава пак не съм виждала. Успях да напарвя и още една салатка, скоро ще напиша рецептата.

      Изтриване