събота, 10 януари 2015 г.

Френска селска торта



Днес моят баща има рожден ден. След пенсионирането им с мама отидоха да живеят на село, на около 30-40 км. Ние днес поради ангажименти няма да можем да пътуваме, затова няма да има и торта:) Помислих да направя само за нас, но пък има още сладости за дояждане, а не ми се изхвърля храна.


За това ще използвам случая само да си покажа правена преди тортичка, защото е много вкусна, пък и да отбележа случая. Ние ще се почерпим с друг вкусотии.


Пожелавам да ми е жив и здрав тате, да е по-лек живота му, да сме по-щадящи го ние околните, защото той никога и за нищо не се оплаква, но не му е лесно. Цял живот е посветил на семейството си и сега дори продължава с каквото може да ни помага, себе си винаги на последно място поставя. Е, малко труден характер си е:), но си е той:)

Обичам те, тате! ( макар ние с тебе да не си ги казваме тия неща, просто ти си си такъв, аз знам, че го знаеш!)


Има много рецепти за тази торта, под различни имена, но тази имам дадена от колежка, и уж е оригинала - от собственичката на сладкарница Канея. Малко промених.

Първоначално не останах особено впечатлена, въпреки че тортата престоя няколко часа в хладилника, но на следващия и по-следващ ден определено стана много по-вкусна. Следващият път бих сложила повече крем и бих разбила сметаната до пухкавост.




Френска селска торта










Продукти за платките:
1 яйце
Захар – 150 гр
50 гр масло
Мед – 2 с.л.
Сода – 2 ч.л.
Брашно – 400 гр
Прясно мляко – 200 мл

Продукти за крема:
Заквасена сметана – две големи кофички
Захар 15 с.л.
Орехи – 200 гр

Приготвяне:


Разбиваме яйцата и захарта, после бавно добавяме млякото, меда, содата и маслото. Получената смес варим на бавен огън до получаването на златист цвят около 20 минути. Докато е още топла сместа изсипваме брашното и омесваме.
От полученото тесто могат да се оформят 7-9 топки, всяка с тегло около 85 гр. Всяка топка разточваме на много тънка кора с диаметър 28-30см, дебелина 3мм и печем. За една торта се използват само пет от платките /това ми се видя странно /
При мен станаха 8 платки, при което 3 ми останаха. Съхранявам ги в найлонов плик на студено. Мисля да направя следващата торта само с трите платки, а друг път да разделям на по 4 - за две торти.

На ръка разбъркваме сметаната и захарта и намазваме всяка кора, след което посипваме с орехи. Отгоре посипваме повечко

Така приготвената торта се увива във фолио и се оставя 5 часа да зрее при температура от 0ºC до 5ºC.














20 коментара:

  1. Да ти е жив и здрав татко, Веси! И винаги да го топлите със своята обич, наистина заслужава! "Обичам те, тате! ( макар ние с тебе да не си ги казваме тия неща, просто ти си си такъв, аз знам, че го знаеш!)" - много вярно в доста случаи! :)
    А тортата е чудесна! Сигурна съм, че се е получила много вкусна! Но имам един въпрос. :) Как разбиваш заквасената сметана до пухкавост, не се ли втечнява?
    Поздрави, Весе, и да отбележите сладко повода! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Гери!!
      Понякога се втечнява:), но после се сгъстява, обикновено пудра захар слагам. Но има и случаи в които не ще да се сгъсти, добавям тогава няколко лъжици течна (както и течната, като не сгъстява - добавям заквасена 1-2 лъжици, в комбинация стягат).

      Изтриване
  2. Жив и здрав да е татко ти,Веси!Дълги години да се радвате на хубавите поводи и да се подкрепяте!
    Сто процента съм сигурна ,че по сладка му е обичта ти пред тортата....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)))Имам предвид,че тортата е прекрасно,но любовта ти основно му подслажда живота.....:))
      А иначе десертът е повече от прекрасен,Веселушке!

      Изтриване
    2. Ама аз те разбрах прекрасно:)) МаМуна такваз!

      Изтриване
  3. Честит рожден ден на татко ти, Весе! Да е жив и здрав още много години и да ги навестявате , че сигурно тъгуват за вас! А тортата е прекрасна!

    Само... ще позволиш ли да споделя нещо?... Думата "провинция" за всичко извън София никак не звучи добре. Обидно е да делим мъничка България на столица и провинция, да не говорим,че самата София по празниците се изпразва от пътуващи към родните си места "столичани"...;) И е толкова уютно човек да се разхожда по празните улици, нали...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Валя, благодаря за пожеланията! Зимата ходим по-рядко.

      Колкото до "провинцията", даже благодаря, че сподели. Употребила съм думата като делене единствено и само като териториално, административно делене и в никакъв случай нищо друго не съм имала предвид. Но права си, че дори това е излишно, можеше да пиша просто "на село", така и ще направя, дано не съм обидила някого безпричинно. Аз самата съм "второ поколение столичанка" :)), корените ми са наблизо, на около 30-40 км., от което не се срамувам, напротив. Имам и приятели извън София. При всички случаи думата е употребена неволно, често я ползвам разговорно, но не влагам нищо лошо в това:)
      А иначе по празниците наистина беше празно по улиците, то верно че и студ скова...
      Отивам да се поправя, има защо:)

      Изтриване
  4. Честит Рожден дн на татко ти, Веси!
    Да е здрав и дълго да се радвате заедно!
    Тортата е чудесна :)

    ОтговорИзтриване
  5. Жив и здрав да ти е, Веси!
    А тортата ми е любима :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Илианка, на мен са по-любими шоколадовите, но татко не обича "черни" торти, затова избрах да публикувам тази:), пък и за разнообразие, и да - вкусна е!

      Изтриване
  6. Жив и здрав да е ,,стожера'' на семейството ви, Веси!
    С вкусна торта отбелязваш празника му!
    Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси, именно такъв е, това е точната дума, благодаря!

      Изтриване
  7. Весенце, да ти е жив и здрав! Пожелавам му дълги години живот и благоденствие.
    Има един лаф в България - Голяма дума не казвай. Та мисълта мие, че не е нужно да казваме за любовта си, по добре да я показваме. А ти я показваш към него, убедена съм, че и той също.
    А тортата, тортата е чудна! Един вкусен десерт.
    Прегръдки миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аля, ти да не би, като човек от същата зодия да го защитаваш, а:))) Шегувам се. Истината е, че хората сме различни. Аз съм му дъщеря, но обичам да показвам и казвам на хората които обичам обичта си, но той не е така. Спомням си дори, докато беше малка дъщерята, татко ме съветваше, че дете се целува само докато спи...скица..., аз не спирах да я целувам, че и сега бих го правила, но тя взе да не ми позволява:))) Благодаря ти за пожеланията.

      Изтриване
  8. Весинка,поздрави на твоя татко по случай рождения ден,да ти е здрав и дълголетен!
    Тортата тези дни обходи толкова много блогове и трапези,че съм силно подстрекана,само това 20 минутно варене ми идва тегаво,ама ще го преживея,супер е вкусна и твоята!Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Поздравления за рожденика, Веси! Да ти е жив и здрав и още дълги годни да ти дарява любовта и подкрепата си! От думите ти личи, че е сериозен мъж, от онези, истинските, коравите, дето могат да се справят с всичко, на чието рамо можеш да се опреш с пълно доверие и с които можеш да вървиш спокойно с вързани очи. Де ги днес, а? Малко са. И ти си късметлийка, че имаш такъв баща и е все още до теб, мила. Още веднъж: да ти е жив и здрав!
    Тортата е чудесна - една от любимите ми.
    Прегръдки от мен и спорна, нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Със закъснение, но от сърце - здраве, подкрепа и радост,
    много прекрасни моменти заедно и още много прекрасни торти...
    Разкошна торта, поздравления и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Мерси Роси, Ирме и Дианче! Прегръщам ви! Татко със сигурност си има и своите не дотам добри черти, но със сигурност е най-добрия баща и съпруг!

    ОтговорИзтриване