вторник, 26 август 2014 г.

Туршия с патладжани и чорбаджийски чушки

ТУРШИЯ С ПАТЛАДЖАН И ЧОРБАДЖИЙСКИ ЧУШКИ

Продукти:


3 кг патладжан
1 кг чорбаджийски чушки
2 връзки магданоз
2 глави чесън

Марината:


0.5 л оцет
2 ч.ч. олио
1 ч.ч. захар
2 с.л. сол

Приготвяне:


Патладжана се обелва и нарязва на кубчета с размер около 2-3 см., осоляват се и се оставят да се отцеди черната вода за 1-2 часа. След като се отцедят се измиват.
Чорбаджийските чушки се нарязват на парчета с размер 2-3 см.
Маринатата завира, поставя се на части патладжана да се бланшира за 1-2 минути и се изважда с решетъчна лъжица в дълбога и голяма тава.
След това в същата марината се бланшират и чорбаджийските чушки и също се слагат при патладжана.
Нарязват се и се добавят магданоза и чесъна. Разбърква се.
От сместа се пълнят плътно буркани /излизат 5 бр. от 1л/ и се добавя от маринатата, колкото поеме.
Стерилизира се 3-5 минути.
Вкуса е чудесен, наподобява гъби :innocent:

Заб. Аз сложих 4 с.л. сол и пак е мъъничко безсолно, може би не съм посолила достатъчно първоначално патладжана. Ние по принцип си ядем по-солено. Съветвам да се опита преди да се пълни в буркани и да се добави на вкус сол.

*Рецептата е от моя колежка - Лили :smile1:




6 коментара:

  1. Ей,Веси ...взех да мечтая за тихите зимни вечери край масата за по на ракийка....:))Чудно мезеннце!

    ОтговорИзтриване
  2. Хм, тук няма да се разберем :)), ние не пием алкохол, особено аз, или ако пием, то е 2-3 пъти в годината и то в смешни количества. Не знам защо, и родителите ми са така и може би оттам, мъжо като по-млад пиеше при повод, но вече не, до навик е и най-вече не ми е вкусно на мен. Това ракията - с топ да ме гърмят не мож ме накарат, опитвала съм и не напразно индианците са наричали "огнена вода" - то ти изгаря трахеята :), чудя се даже как я пие масово народа, ама - шарен свят - на който, както му е сладко. Аз ще си я ям туршийката без ракия, а на теб Миленка, ако направиш - да ти е вкусно с ракийката. ИзповЕдах се! И дано не ме помисли за луда...:)))

    ОтговорИзтриване
  3. И аз не пия алкохол,но това мезенце към някакво ястие ще ми дойде добре.Започнахме със зимнината...
    Хубав ден,Веси!

    ОтговорИзтриване
  4. Живе, за съжаление рецептата и снимката са ми стари, не съм правила нищо още тази година. Имам доста неща от миналата, но все ще понаправя, де!

    ОтговорИзтриване
  5. Такова обичам с пържени картофки по-селски с месце..Но може и да си сипя чашка бяло винце...за хубавата компания :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, Аля, виж на виното по може да ти правя компания! А и пържени кортофи по селски с месце няма да откажа.

      Изтриване