неделя, 11 януари 2015 г.

Отново безглутеново и вкусно

Обещах тук, че ще приготвя нещо с продуктите, които получих от Нестле Зърнени закуски.
Реших да приготвя и основно ястие и десерт. И двете се получиха вкусни, освен че са и здравословни, особено за за хора, с непоносимост към глутен.




Обещах и да пусна малко повече информация, намерих я разбира се в нета:


Глутенът е вид протеин, намиращ се в пшеницата, ечемика и ръжта, който е жилав и твърд и се намира в почти всички тестени изделия и зърнени закуски. Някои хора са нетолерантни към глутен и проблеми с него могат да варират от храносмилателни смущения до сериозни алергични реакции.
Ето някои от най-лесно достъпните храни без глутен:

Ядки - Целите бадеми, лешници, кестени, фъстъци и други подобни ядки не съдържат глутен, освен ако не са преработени с друг продукт като пшеница например. Сухите печени видове е добре да бъдат избягвани, защото често са обработени с брашно.

Ориз - Според експертите всички видове ориз са без съдържание на глутен.

Царевица - Царевицата и царевичното брашно не във всички свои форми съдържат глутен. Същото се отнася за пуканките, царевичното нишесте и царевичния малц. Нужно е обаче да се четат внимателно етикетите.

Бобови култури - Бобовите култури също не съдържат глутен в цялостната си форма. В това число влизат грах, леща, нахут, както и всички разновидности фасул. Ако са преработени само с масло, също няма опасност да бъдат консумирани от хора с целиакия.

Други храни - Примери за други одобрени храни без съдържание на глутен са амарант, канола, маниока, кокосово брашно, памучно семе, качамак, салеп, просо, нишесте от касава, картофено брашно, сусам, сладки картофи.
Ориз - Според експертите всички видове ориз са без съдържание на глутен.
Царевица - Царевицата и царевичното брашно не във всички свои форми съдържат глутен. Същото се отнася за пуканките, царевичното нишесте и царевичния малц. Нужно е обаче да се четат внимателно етикетите.
Бобови култури - Бобовите култури също не съдържат глутен в цялостната си форма. В това число влизат грах, леща, нахут, както и всички разновидности фасул. Ако са преработени само с масло, също няма опасност да бъдат консумирани от хора с целиакия.
Други храни - Примери за други одобрени храни без съдържание на глутен са амарант, канола, маниока, кокосово брашно, памучно семе, качамак, салеп, просо, нишесте от касава, картофено брашно, сусам, сладки картофи.





Храни под въпрос - Някои храни може и да изглеждат сякаш не съдържат глутен, но всъщност да са замърсени поради преработване заедно с храни, съдържащи глутен. Примери за подобни храни са триците, зърнените закуски, нишестето, брашното, овеса, булгура, конопа, малца, овесените ядки.


Много е важно да се знае, че дори и храни, които не съдържат глутен, но са били в досег с такива, които съдържат, може да бъдат замърсени.
Диетата се спазва на мулекулярно ниво,така че дори тези минимални количества може да вредят.
Особено важно е и стриктното измиване на ръцете при приготвяне на храната, особено при бебета и деца с непоносимост към глутена.

Повече информация, при това професионална може да видите тук.
А информация за продуктите на Нестле Зърнени закуски тукПриветствам решението им да създадат такива продукти и да ги предложат на нашия пазар.



Пилешко филе на фурна с  NESTLÉ® CORN FLAKES





Продукти:




1 пеперуда пилешко филе или около 700 гр
1 яйце
сол
черен пипер
1 купичка класически NESTLÉ® CORN FLAKES
олио

Приготвяне:




Нарязваме месото на тънки пържолки. осоляваме. Счукваме флейкса в хаванче. Овалваме месото в яйцето, след което хубаво панираме в зърнената закуска. Поставяме в тавичка, застлана с хартия за печене и намазана с олио. Отгоре също поливаме с тънка струйка. Поставяме във фурната и печем на 200 градуса с вентилатор до приятен загар. Бързо стават.






Сладкиш с  NESTLÉ® GOLD FLAKES с мед и фъстъци





Продукти:




400 гр гъсто кисело мляко
200 гр заквасена сметана
1/2 чаена чаша захар (може и повече)
около 100 гр NESTLÉ® GOLD FLAKES с мед и фъстъци
5-6 фурми
шепа стафиди
шепа смлени орехи
1 настъргана ябълка

Приготвяне:




Разбърквам добре с вилица млякото, сметаната и захарта. На дъното на стъклена форма слагам част от флейкса, отгоре поставям нарязани фурми и стафиди, ръся орехи. Поливам с млякото, върху него настъргана ябълка и отново пласт флейкс. Така до изчерпване на продуктите, но отгоре полях с млякото. Сложих в хладилника за няколко часа, а после обърнах в чиния и украсих със стафиди. Просто, лесно, вкусно и здравословно.










15 коментара:

  1. Весе, такива филенца много обичаме. стават много вкусни.
    А десертчето ти е трепач :))))
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Аля, и аз съм правила, разликата тук е че флейксовете са безглутенови.

      Изтриване
  2. Весе,веднъж пробвах подобна рецепта-яде се ти казвам.....Хрупкаво и вкусно....

    ОтговорИзтриване
  3. Нямаме проблеми с глутена, слава Богу, но предложенията ти са страхотни, Весе! Благодаря за рецептите!

    ОтговорИзтриване
  4. Зърнени закуски на Нестле в къщи присъстват почти винаги. Най-вече Нескуик. просто децата го обожават. как не им омръзва, не знам. Иначе корнфлейкса използвам предимно за паниране, а Фитнеса с плодове е предпочитан пък от мен:))). Страхотно предложение, Веси, облизвам се вече:))) Чудни рецепти да приготвиш още с тези продукти. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесни са и двете ти предложения, Веси,
    а и вкусът на новите продукти наистина е много добър!
    Благодаря, сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Мерси, момичета. Слава богу и у дома няма проблеми с глутена, но покрай това любезно предложение от страна на Нестле се запознах по-отблизо с проблемите на хората с целакия и направо си е зле положението им, особено, когато на пазара липсват подобни продукти. Така че си заслужава да се рекламират, определено.
    А иначе и аз харесвам принципно продуктите им и точно описаните от Катето.

    ОтговорИзтриване
  7. Веси, предлагаш две чудесни идеи за вкусно и здравословно ястие и десерт!
    Чудесни продукти и добре си ги оползотворила.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Айде сега ми кажи къде съм била аз ,та съм пропуснала това меню?!
    Прекрасно си се справила и с презентацията и с ястията,Веселушке!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еми ти ми кажи къде си била, а?:)) Заиграх се малко повече този път, имах свободно време.

      Изтриване
  9. Много ме интересуват безглутенови рецепти, че вече блокирах относно разнообразието. В менюто не включвам и казеина, но когато в рецептата има мляко, го замествам със соево.
    Благодаря за статията, дано има и още такива!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сигурно е трудно да се спазва такава строга диета. На нас слава богу не ни се налага, но ако направя още нещо с тези продукти, непременно ще споделя. Благодаря за коментара, отдавна надничам в "Домът е там, където е сърцето" и го правя с интерес. В очакване съм на нова публикация, любима ми е със стария гардероб. Поздрави!

      Изтриване
  10. В началото и аз си мислех, че е трудна диетата. После се свиква. Не я спазвам аз, а малкият ми син.
    Много приятно се изненадах, че надничате в моя блог, мислех, че съм забравена. Не съм писала скоро по ред причини, но ми стана мило като ви прочетох и като имам време ще пиша.
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, не съм забравила, нека си говорим (пишем) на ти, става ли? Блога ти е в листата ми и ще излезе веднага нова публикация Понякога наистина времето е кът за хобитата, при мен също е доста затрудняващо, ама още съм новак и ми е зарибяващо...обаче понякога крада от съня си и това взе да ми тежи...
      Дано сина преодолее тази непоносимост, да е временна...
      Хубава седмица

      Изтриване