сряда, 1 април 2015 г.

Икономичен портокалов сок

Поднесох този сок на децата и на нас в неделния следобед. Хареса им.  Като разбраха, че съм го направила от 2 портокала възкликнаха "4 чаши от два портокала?!?" Не, не 4 чаши а 2 литра от 2 портокала:)) Ето и рецептата, видях я в Сладко и солено, а там е даже с 3 литра вода, видя ми се много, може би портокалите ми бяха по-малки.

Икономичен портокалов сок



Продукти:

2 портокала
1 ч.ч. захар
2 литра вода

Приготвяне:



Измиваме старателно портокалите, след което ги заливаме с вряща вода, подсушаваме и слагаме във фризера за няколко часа. Изваждаме, оставяме да се отпуснат, нарязваме на парчета, заедно с кората, като отстраняваме семките. Поставяме в блендер, заедно със захарта и малко вода и пулсираме няколко минути. добавяме останалата вода и оставяме сместта за 20 минути, кота периодично разбъркваме. Прецеждаме през цедка и си пийваме чудесна свежа напитка. Съхраняваме в хладилника.
Оползотворих и остатъка след прецеждането, без да видя, че и самата Веси е дала тази идея. Добавих захар на око и сварих на котлона, като разбърквах със силиконова лопатка. Част от тази смес използвах за един сладкиш, останалата прибрах в хладилника.

11 коментара:

  1. Веси, и аз му хвърлих око, но сподели, как е на вкус? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудесно е на вкус - натурален аромат!

      Изтриване
    2. Супер, ето това ми трябваше. Ще опитам и аз, благодаря, Веси! Прегръдки! :)
      П.П. Моли се с мен слънцето да се задържи повечко...

      Изтриване
    3. Оооо, ставаме двама върли негови фенове!

      Изтриване
  2. Веси,
    видях тази рецепта, но с мед или кленов сироп ще стане много по - добре.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, сигурно, Ели, но кой да се сети:), макар, че меда сигурно ще му придаде по-различен вкус, а кленов сироп не съм опитвала.

      Изтриване
  3. Ех, Елена ме е преварила - във всичко случаи с мед ще е по-добре!

    ОтговорИзтриване
  4. Направих го, наистина е страхотен. Благодаря! А сега от останалата гъста каша ще спретна едно мармаладче:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя, аз благодаря, че се довери и опита. Спретнах и аз нещо, подобно на мармалад, но не се получи съвсем, та ползвам в разни сладкиши:))

      Изтриване
  5. Каква хубава идея за летните жеги. И аз бих сложила мед..че захарта..килцата..:))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, сега и захарта ли ще броим...добре - давай с мед:))

      Изтриване