понеделник, 20 април 2015 г.

Виенска супа от левурда (див чесън )

Виенска супа от левурда (див чесън )

Продукти:

1 връзка левурда(30-40 листа)
1 глава кромид лук(аз сложих връзка пресен)
1/2 ч.ч. готварска сметана(или1 ч.ч. прясно мляко)
50 гр масло
1 жълтък
2 с.л. брашно
2 кубчета бульон
2-3 щипки смляно индийско орехче
черен пипер
сол

Приготвяне:

Лука се нарязва и заедно с маслото се задушаваза около 5 минути. Прибавя се брашното и сместта се запържва до златисто. Поставя се нарязаната на ивици левурда и се залива с 1 1/2 л вода. Прибавят се кубчетата бульон, индийското орехче, пипера и солта. Ври около 10 минути, добавя се сметаната (млякото) и се дръпва от котлона.

Много приятна супичка, рецептата е от една брошура, към семена левурда :smile1:
Редактиране на публикация

21 коментара:

  1. ммм чудесна супичка, ВЕси! Правя по веднъж всяка пролет, като има левурда :) ей сега чакам да набера пак и ще направя. Да подам една купичка да сипеш :)
    Хубава нова седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи, и аз обичам левурдата, ама няма от къде да си я бера:(, тук тази пролет е левче - 5-6 листенца:( Ама, като на другарче - сипвам купичка:))

      Изтриване
  2. Надявам се да си набера див чесън и да приготвя тази вкусна супа!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна супа, Веси!
    Дано намеря и левурда :)

    ОтговорИзтриване
  4. Май никога не съм опитвала тази зеленийка, но супичката звучи преркасно, Веси! Мнооого по мой вкус. :)
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Веси,
    имам левурда засята в градината ни, но вкусът не е толкова остър както на дивото растение.Но никога не ми стига, винаги си купувам от големите търговски вериги допълнително див чесън.Много, много вкусна пролетна зареждаща с витамини супа.Известна е тази рецепта, особено в Австрия и Германия много я правят тази супа.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  6. Много интересна супичка, Веси! У дома много ни допада такъв аромат на левурда. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Прелест,Веси!Много обичам супички,така че ще приседна до теб:)

    ОтговорИзтриване
  8. Момичета, който може да си набере - най-добре, аз нямам идея къде расте, освен около Виена:))
    Гери, опитай - вкусно е, има лек аромат на чесън.

    ОтговорИзтриване
  9. Ей сегичка излизам да си набера:) , преди време си донесохме коренче от гората и се размножава чудно на едно сенчесто място, където друго май не вирее.


    ОтговорИзтриване
  10. Ох, много я обичам тази леурда (така и казва баща ми и баба ми). Обаче отде да я взема , да му се невиди? Прекрасна супичка, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, аз така и не разбрах от къде си, но ако си от София - има на Женския пазар, аз от там си купувам.

      Изтриване
  11. Весе, не знам дали е Виенска тази супичка, но си струва ...

    ОтговорИзтриване
  12. Обичам пролетните супички, толкова свежи, вкусни и полезни. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. От много години бера Леорда (така я знам аз). Винаги на едно място в една гора. Има я в изобилие. Все по-трудно се стига до нея, защото пътеките обрастнаха в храсти - никой не ходи вече в тази гора. За пръв път чух за супа от леорда. Мисля си, че ще е еквивалент на супата от Лабада. (така знам онуй дето всички го знаят като лапад). На лабада ние слагаме ориз. При консумация в паницата се сипва и една ,две лъжици кисело мляко.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А къде е тази тайнствена гора, Диан? Аз лично не съм я срещала в природата тази левурда или леорда, но то аз много и не ходя по горите. Купувам я, макар лично набраната е със сигурност по вкусна и екологично чиста.
      Много харесвам и аз зеленийка с ориз, и с кисело мляко.
      Поздрави!

      Изтриване
  14. Здравейте. Два пъти сте добавили масло, а брашното липсва. Предполагам, че второто масло е брашното?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Много благодаря за коментара, това е толкова стара рецепта, а никой не е забелязал моята грешка. Веднага ще поправя. Хубав ден!

      Изтриване