събота, 18 април 2015 г.

Ииии....тортата "Лада"

Освен всички занимания, които има вчерашният рожденик, в момента  реставрира (не знам в случая дали това е правилния термин) една бяла лада 1500, ей така, хоби му е...От там се роди и идеята за тазгодишната тортичка. Не се справих особено добре, но децата и приятелите им останаха доволни. Имах проблеми със захарното тесто, вечерта, когато го замесих беше добре, но времето ми стигна само да направя колата донякъде, на следващия ден беше станало ронливо и абсолютно нееластично. Как ли не опитах да го оправя, но почти не успях, моделирането ми отне и време и нерви. Ако някой има идея къде може да е проблема и има опит в правенето на това тесто - ще съм благодарна да сподели. Досега няколко пъти съм го правила, но не съм имала проблем. Все се каня да си купя и някакви инструменти, действам на ръка.

















Торта Лада


Продукти:

Блата съм правила по тази рецепта:
3 яйца
1 ч.ч. захар
1 ч.ч.брашно
4 с.л. вода
4 с.л. олио
1 и 1/2 с.л. какао
1/2 бакпулвер

1 пакет обикновени бисквити

За сиропа:
1 ч.ч. прясно мляко сварено с 1/2 ч.ч. захар

Крем:
1 консерва подсладено кондензирано мляко
1 заквасена сметана
250 мл течна подсладена сметана

За измазване на тортата преди покриване:
125 гр  меко масло
50 гр пудра захар (сложих по-малко захар, защото крема е доста сладък)1 с.л. прясно мляко


За украсата:
1/2 доза фондан по рецепта на Дими  
сладкарски бои на прах - зелена, жълта, червена, синя,
какао на прах

Приготвяне:

За крема се разбива първо сметаната, добавя се и кондензираното мляко и накрая заквасената сметана, от която сместа се стяга. Блата се разрязва на две. Поставя се едната част в тортена форма, с разкопчаващи страни и се сиропира леко. Отгоре се излива половината крем, нарежда се ред с бисквити, потопени в млякото като празните места се запълват с парченца. Излива се втората половина от крема. Поставя се втория блат и се сиропира. Тортата се слага в хладилника да стегне. При мен остана до следващата вечер. Изважда се и се измазва с разбитото масло с пудрата захар и млякото. Разточва се "чаршафа" от фондана и се покрива тортата. Отстрани по борда внимателно се издърпва и заглажда, за да няма гънки. Ненужното се изрязва. Отдолу направих шнур, за по-завършен вид. Върху тортата се подреждат предварително направените фигури от фондан - в случая колата, крик, зетя под нея я ремонтира, гаечен ключ, гуми, флекс, чук...:)))

За сега - толкоз, дано се усъвършенствам.
Снимка на парче няма, защото отнесоха тортата в ресторанта, където празнуваха.


15 коментара:

  1. Хаха, ами какво да ти кажа? И да се е изронила някъде колата, ще да е от марката, не от тестото. Според мен си справила чудесно. Съвет със захарното тесто не мога да дам, защото не го харесвам ( въпреки привлекателната му визия, вкусът е ужасен и предпочитам да декорирам с други неща, които стават за ядене или не се ядосвам, че ще изхвърля след първия поглед).
    Според мен си се справила блестящо, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така си е Марте, колата стара, очукана, дрехите на монтьора омачкани, омазани с масло - не иска голяма прецизност направата:)) И аз не съм голям фен на тортите със захарно тесто, но този фондан е вкусен. По-ефектно е и на практика спаред майсторството - може всичко да се направи, това ме провокира да опитвам. А иначе - според мъжа ми примерно, а и аз го подкрепям - тортата може да е само шоколадова, другото не е торта:))
      Прегръдка !

      Изтриване
  2. Веси, аз мога да повторя думите на Мартичка, наистина прекрасно си се справила! :) Ех, късметлия е момчето. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно изглежда, а любовта, с която е направена, направо нямам думи! Получателят ще да е много щастлив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя, благодаря ти - най-вече за това, че си оценила не толкова кулинарните ми умения (а е видно, че в случая не са особено големи), колкото чувствата, вложени в направата. Прегръдка!

      Изтриване
    2. Само от разказите ми за теб/от виртуалното ни приятелство:)/ днес съпругът ми възкликна: "Ей, голяма симпатяга е! Харесва ми,че има такъв дух!"

      Изтриване
  4. Хахах, ами жестока е!:) Иначе за такива торти поне от моят опит - с готов фондан на вкус не ни допадат, но пък е лесен за моделиране. С домашно захарно тесто са ни много вкусни, но пък е по-трудно за моделиране - изсъхва и т.н. Докато работиш с него трябва да покриваш останалото със стреч фолио, а ако искаш пък може да съхраняваш фигурките в кутия с капак и те не съхнат. Поздрави и пак да кажа, справила си се блестящо, въпреки трудностите!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, този фондан на Дими и хубав на вкус. Изчела съм всички неща, относно съхранение и т.н., зная, че трябва да се завива във фолио и го правя. Но този път нещо не се получи.

      Изтриване
  5. Чудесна торта е станала, въпреки всичко:) И аз бих заложила на купен фондан.В началото правех, но наистина не става като купения. Пробвай, ще видиш, че е много по-лесно и удобно за моделиране:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче, у дома торти се правят доста, къде за нас, къде за приятели на децата и това с купения фондан ще ми излиза мноого солено:))

      Изтриване
  6. Поздравления и от мен, Весе, за цялата колекция тематични торти -
    и тази също - идеята е страхотна,
    а изпълнението е толкова детайлно и ефектно, и цветове са много свежи...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, мила си както винаги, но аз си знам, че нещата не са както трябва, но в случая от това тесто ронливо нямаше как да се сътвори нещо по-добре. Виж на идейката си се радвам:))

      Изтриване
  7. Веси, днес видях коментара ти под тортата и не се сдържах :)) Реших да се поразровя в блога ти и направо ахнах, сега след като видях твоята торта. Гледам и не мога да повярвам, ами те досущ еднакви! :) Хах, явно еднакво мислим..., ама, нали и двете са били за любимият човек... Страхотна торта, Веси!

    ОтговорИзтриване
  8. Мда, точно така, какво ли не съм правила и аз, свързано с професията, при мен зетя е виновника:), за мъжа ми ги правя по-класически, той е по шоколада:) Поздрави, Ина!

    ОтговорИзтриване