сряда, 15 април 2015 г.

Татлии

Думата татлии съм чувала още като дете. Помня, че бях злояда, за разлика от сега:)),  все това не исках, онова не исках, и честичко чувах "Какво искаш - татлии ли?". Никога не съм си задавала въпроса какво е това. Едва преди няколко години по кулинарните дръми интернетски попаднах на  дискусия - оказа се, че татлиите са си нещо реално:)) Поразтърсих се за рецепта и попаднах на този блог. Направих ги естествено и се убедих, че думите на моите роднини никак не са били напразни - това си е нещо специално и много вкусно, макар направата да е лесна, вижте сами:

Татлии



Продукти:

250 гр масло
около 450 гр брашно

Сироп:

1,5 л вода;600 гр захарсока от един лимон

Приготвяне:



Водата със захарта завира и  ври около час, да се получи гъст сироп. Върху охладените татлии се излива горещ  сироп. Желателно да престоят поне 12 часа.

Приготвяне:

 Към омекналото масло  се прибавя брашното и се замесва тесто само от двата продукта. Откъсва се топче от тестото, после се сплесква и му се придава продълговата, овална форма. После с вилица се притискат леко, да се набраздят. Пекат се в загрята предварително фурна на около 180-200 гр до хубав златист загар.








8 коментара:

  1. Никога не съм опитвала, но ако позволиш, ще се насладя на вкусните ти татлии, Весе. :)
    Хубава и "(не)злояда" вечер ти желая. ;)

    ОтговорИзтриване
  2. А, Гери - отдавна съм минала в другата крайност:)) Позволявам и още как да си куснеш малко сладост!

    ОтговорИзтриване
  3. Веси, извинявай, но нещо има срив в рецептата ти :)

    ОтговорИзтриване
  4. Весинка, чудни са тези сладки изкушения! Виж в продукти, в бързината си написала два пъти брашно. Черпя се с едно такова вълшебство!:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Кате, благодаря ти, че си забелязала, единия продукт е масло, то хубава работа - два продукта и единия съм объркала,еее, оправих сега. Прегръдка!

      Изтриване
  5. Чудесни са станали! Поздрави!

    ОтговорИзтриване