неделя, 23 ноември 2014 г.

Мамината чорба с дреболии

Мамината чорба с дреболии



Това за мен е една от най-вкусните зимни чорби. Мама я прави предимно с агнешки дреболии, но става и с телешки, каквито ползвах за днешната рецепта.

Продукти:

500-700 измити, изчистени, нарязани  и кипнати дреболии
1 глава лук
1/2 чаена чаша ориз
олио
2-3 с.л. брашно
черен пипер
сол
червен пипер
джоджен
девисил

оцет
чесън

Приготвяне:



Сварявам дреболиите заедно с 2 литра вода и сол в тенджера под налягане за 50 минути, ако е в обикновена тенджера - до сваряване. След като са сварени в друга тенджера запържваме в олиото нарязаната глава лук. Добавяме 2-3 с.л. брашно, 1 с.л. червен пипер и наливаме внимателно, но бързо от бульона. Изливаме цялото съдържание, заедно с дреболиите. Добавяме измития ориз и оставяме да къкри около 20 минути. Прибавяме подправките, ако е необходимо още сол и оставяме още 10 минути.
После се наслаждаваме на уханна гореща чорбица, която аз сервирам с оцет и чесън.

Аз след сваряването заделям белия дроб за котката, че не го обичаме, слагам само чревца, шкембе, бъбреци, черен дроб.




Направете си и вие тази вкусна чорба и се насладете на зимния домашен уют!

16 коментара:

  1. Перфектна .....Чудесна и толкова любима супичка,а за синхрона между купичката и салфетката нямам думи!!!!!
    Прегръдки,Веселушке:)

    ОтговорИзтриване
  2. Миленче, хапнах си я с удоволствие!
    А за купичката и салфетката...ще се науча и аз някой ден как се снима храна не в движение...:)

    ОтговорИзтриване
  3. Точно такава супа я харесвам и аз, Веси! Ама може и с белия дроб да е :)))
    вземам си лъжичка и се нареждам :)

    ОтговорИзтриване
  4. Само да прочетеш заглавието - ...от детството, и вече си усмихнат и сит! А презентацията ти е прекрасна! Обичам "точките" :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Петя - така е с рецептите на мама, естествено нейната супа ми е по-вкусна, да ми е жива и здрава. А точките - обожавам ги!:)

      Изтриване
  5. Аз много обичам супа от агнешки друболийки,ама много....Чудна е и твоята,Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, и аз обичам и правя най-различни, но тази е една от най-любимите!

      Изтриване
  6. И ние не обичаме белия дроб. Супата е чудесна, особено с малко препечено, натрошено сухо чушле!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, да, Тили - забравих за лютия пипер, мъжа ми си сложи, но аз избягвам, че миналата година лошо се задавих и от тогава не смея, а обичам! Еййй, още някой да не го яде този дроб:)

      Изтриване
  7. Веси,страхотна е,от сега си мисля как ще дочакам обяд,толкова ти е апетитна чорбичката!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, изкара ли:) до обяда, че се притесних:)
      Прегръдка, мила!

      Изтриване
  8. Вярно е вкусна тази чорбичка, Весе! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Весе, няма да повярваш никога не съм хапвала такава чорба. Изглежда много вкусно и ароматно.
    Прегръдки!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еми надявам се да хапнеш някога, приготвена от мен:)

      Изтриване