петък, 14 ноември 2014 г.

Четири сезонни салати с цвекло

Харесвам червеното цвекло на салата, много ми е вкусно. Мъжа ми също го хапва, а той си е консервативен, та си е цяло чудо. Децата честно казано незнам, разминаваме се с храненето и за някои неща така и не разбирам харесали ли са или не.
Освен, че за мен е вкусно, цвеклото е и полезен зеленчук. Особено в сезона на вирусите си е препоръчителна употребата му, зарежда с витамини и други полезности.
Салатите са си мои хрумки, с тук таме подсказки от колеги и познати.

Салата от червено цвекло с праз лук



Продукти:

1 глава цвекло
1 стрък праз
зехтин
сол
балсамов оцет

Приготвяне:
Стържа измитата и обелена глава цвекло на средно ренде. Нарязвам праза на ситно и подправям със солта, после оцета и зехтина.


Шарена салата с червено цвекло



Продукти:

1 глава цвекло
1-2 моркова
1 ябълка
резен целина(1/8 средна глава)
1 см корен хрян
1/2 връзка копър
1/2 връзка магданоз
2-3 стръка листа и дръжки целина
сол
оцет
олио

Приготвяне:
Настъргвам суровото, обелените цвекло, моркови, ябълката, целината и хряна. Наситно нарязвам копъра, магданоза и листата целина. Разбърквам, подправям със сол, оцет и олио.


Салата с червено цвекло с мляко 

(тази ми е любимата)



Продукти:

1 глава цвекло
2 ск.чесън
копър
сол
олио
около 100 гр цедено кисело мляко (може и обикновено)

Приготвяне:
Настъргвам измитата и обелена глава цвекло на средно ренде.Смачквам чесъна, нарязвам копъра, добавям и обърквам с млякото и олиото, посолявам.

Беларуска салата с червено цвекло




Продукти:

1 глава цвекло
1-2 кисели краставички
100 гр майонеза

Приготвяне:
За тази салата сварявам цвеклото необелено. Обелвам го и го настъргвам на средно ренде. Нарязвам киселата краставичка на кубчета, може и тя да се насърже. Обърквам всичко с майонезата, сол не е необходима.

Избирайте една, настъргвайте и слагайте на масата. Може и да си върви с алкохол, ама не знам:)

10 коментара:

  1. Веси, толкова хубави салати ни предлагаш...и без чашка ракийка ли ще ги консумираме!!!
    Със салатите ще набавяме витамини, а с ракийката ще гоним вируси :))))
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Може и така, Хриси - важно да ни е вкусно!
    Поздрави и за теб и хубава почивка!

    ОтговорИзтриване
  3. О, прекрасни предложения. И ние сме фенове. Предпочитам го в прясно състояние като сок, но и мариновам, така че винаги имам запаси. Ще се възползвам от твоите рецепти с удоволствие, Веси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нели, сок не съм пила, не е ли безвкусен? Радвам се, че одобри!

      Изтриване
  4. Прекрасни предложения с цвекло, Веси! Само с праз не съм пробвала!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, и аз не бях пробвала, ама на - хрумна ми и - не е хич зле:)

      Изтриване
  5. И аз харесвам червеното цвекло, варено, в суров вид, на сокове... С праз не съм пробвала, тази с млякото е разкош:). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мда, не вярвах, че с мляко ще върви, макар че правя и един таратор - много е вкусен:)

      Изтриване
  6. Веси, браво за предложените варианти! Аз сурово не мога да консумирам, но и с варено ще станат!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, някои хора го предпочитат варено. Хубава седмица, Тили!

      Изтриване