събота, 8 ноември 2014 г.

Архангеловден

Днес имен ден имат моята майка и дъщеря ми, която е кръстена на нея!
Едната дарила ми живота и другата - неговото продължение! Обичам ги!
Да са ми живи и здрави и двете!
Пожелавам на мама спокойно да живее старините си, а на дъщеря ми - щастлива младост!


За празника днес направих питка! Черпя ви и вас за здраве, мои виртуални приятели!

Рангелова питка




Продукти::

1 пакетче суха мая
100 мл прясно мляко
100 мл сладкарска сметана
1 яйце
2 с.л. кисело мляко
40 мл олио
1 равна с.л. сол
около 500 гр брашно
маково семе

Приготвяне:



В топлото мляко и сметаната добавяме маята, яйцето, киселото мляко, олиото, солта и накрая брашното. Замесваме тесто. (Аз месих в машината за хляб.) Оставяме да втаса. Премесваме и оформяме питката. Отделяме по-малко от половината тесто и го правим на топка. Поставяме в центъра на тава с размер 25 см. От останалото тесто правим три фитила, които сплитаме на плитка. Завиваме около топчето, но без да се допират двата края, (прочетох някъде, че така се прави рангеловия хляб, не ме питайте защо - не запомних:). Поставяме във фурната на 50 градуса да втаса повторно. След втасването намазваме с жълтък и поръсваме топчето с маково семе. Включваме на 200 градуса и печем до готовност. Поднасяме с шарена сол и мед.



11 коментара:

  1. Весе, да са ти здравички и да споделяте заедно много красиви и запомнящи се мигове. Питката ти е чудна! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Веси, честити именнички! И на двете пожелавам много здраве, радост и очите им да греят винаги от щастие и обич!
    Благодаря за вкусната почерпка! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Честити ти именнички, Весе! Да са ти живи и здрави и двете и да се радваш на обичта им!
    Много вкусно звучи тази питка!

    ОтговорИзтриване
  4. С удоволствие ще се почерпя от вкусната ти питка, а на именничките пожелавам много здраве!

    ОтговорИзтриване
  5. Гери, Хриси, Валя и Танче, благодаря ви, че споделихте празника ни. И за похвалите за питката също - мтого пухкава отвътре и хрупкава отвън се получи и не остана.
    Хубава седмица ви желая!

    Гери, Хриси, то и аз съм луда да публикувам в 24 часа рецепта, ама и вие не сте по-добре от мен:) да пишете коментари по това време. Народа по нощите други сайтове посещава, пък ние - кулинарни(всеки с лудостта си, а:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, нали знаеш, че Господ събира и явно ни е събрал еднакво лудииии :)))))

      Изтриване
  6. И поводът, и питката са прекрасни, Весе -
    умееш, не само да приготвиш с любов, но и да го изкажеш, много ми хареса:
    "Едната дарила ми живота и другата - неговото продължение! Обичам ги!"
    Здраве, много радост и щастие за всички ви! Страхотна си!

    ОтговорИзтриване
  7. Ти си страхотна, Диди, благодаря ти, радвам се, че думите ми те докосват. Прегръдка и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Весе, да са ти живи и здрави и двечките.
    Малко късно идвам с поздравленията, но ти знаеш къде бях.
    Пожелавам и на двете здраве и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасна питка! Честити ти именници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Иван, това е стара публикация, пуснала съм днес нова! Поздрави!

      Изтриване