събота, 22 ноември 2014 г.

Пай с ябълки от Масачузетс

Пай с ябълки от Масачузетс 

/рецептата е от 2008 г. от "Кулинар"- чудесна е!/



Продукти:


250 гр. масло
350 гр. брашно

1 яйце
1ч.л. оцет
канела
1/2 ч.ч. захар
1,5 кг. ябълки


Приготвяне:

Омесва се тесто от брашното, размекнатото масло и 2с.л. вода /аз сложих повече на око/, 1 яйце и оцета.
Тестото се разделя на две.
Ябълките се обелват, почистват и нарязват на кубчета. Объркват се със захарта, канела и 2 с.л. брашно.
Разточват се две кори от тестото. Едната се слага в малка тавичка, така че да излиза отстрани, за да се прехлупи с горната. Изсипват се ябълките на голям куп. Покрива се с втората кора и се подпъхва върху долната или се прищипват. Украсява се с изрязана от тестото ябълка и листенца. Като се позапече се намазва с разбит жълтък и се поръсва с кристална захар. Отново се допича до красив цвят.
Тавичката трябва да е малка и най-добре алуминиева, за да се получи висок пай. Не се подмазва.
Приятен апетит и дано ви хареса.


18 коментара:

  1. Този "Мазачузетс"задължително ти го крадвам.....:))))(рецептата)!На този етап мога само да предполагам колкол е ароматен и вкусен,но скоро ....много скоро ще го снимам и на нашата трапеза:).
    Прекрасни почивни дни,Веселушке:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз пък ще чакам с инетрес да го видя и сътворен от тебе, моята снимка е отпреди 6 години...
      Хубав неделен ден!

      Изтриване
  2. Прекрасни нови предложения, Весе,
    и този ароматен ябълков пай, и страхотната празнична пита - не мога да си избера фаворит!
    Сърдечни поздрави за теб,
    здраве, много топлина и уют в семейството ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, прегръдка за милите думи и посещението при мен!
      Поздрави у дома!

      Изтриване
  3. Ябълковите пайове са ми едни от най-любимите, Весе, които някак не мога да приема в друго време - толкова есенни, ухаещи, носещи онова вътрешно усещане за топлина, уют и предстоящи празници. Страхотен е! Поздравление за чудесното изпълнение, мила!
    Топла прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме, аз писах някъде нагоре, че съм го приготвила преди години, но реших че точно сега е времето да пусна рецептата, и аз като теб намирам ябълковите сладкиши за есенно-зимни и създаващи хармония....Пък новите такива ще чакат удобен момент да се появят!
      Разбира се с удоволствие ще отговоря на прегръдката ти!

      Изтриване
  4. Ееей, Весе! Какво правиш ти?Прекрасни предложения :)
    Дойде вълната на ябълките и при теб, а?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дойде, дойде Илианче! На твое място постейки не бих надничала така смело по блоговете.:)) Но пък спокойно можеш да си претвориш в постен вариант рецепта. Хубава почивка утре!

      Изтриване
  5. Веси, много ми хареса пая и в сезона на ябълките с удоволствие ще го пробвам. :)
    Приятна и весела неделя!

    ОтговорИзтриване
  6. Времето е съвсем за ябълкови пайове, особено от Мазачузетс;) Шегувам се за последното, но идеята страшно ми допада. Мисля си за кафенце, каминка и студен вятър навън, а аз си боцкам от пая и не ми пука;) Поздрав, Весе и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, това с каминката и на мен ми хареса! Засега оставам само с вятъра навън:)

      Изтриване
  7. Ами разкошен е, какво друг да кажа?:) Прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
  8. Ябълковите сладкиши са ми едни от най-любимите. Този пай ми звучи толкова ароматно и вкусно! Чудесен е Веси!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти, Бети, при теб всичко ми харесва:)

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотен е! Как пък съм го пропуснала?..:))) Обожавам ябълки и всичко с ябълки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз сурови ябълки не обичам или просто не се сещам да ги хапвам, не ми се прияждат, но на сладкишче не отказвам:)

      Изтриване