вторник, 2 септември 2014 г.

Кюфтета по цариградски

Дъщерята  и зетя обичат това ястие. Аз обикновено не се сещам да го правя. На морето си поръчват някъде и после ме карат да им приготвям и у дома. От известно време съм се спряла на тази рецепта, която сътворих  наслуки. Търсих веднъж в нета, но честно казано няма много рецепти, а и трябваше нашите кюфтета да имат и сос - ама да не е бял, да не е червен и т.н. Понякога ги приготвям и с гъбен.




Кюфтета по цариградски

Продукти:
За кюфтетата:
500 гр кайма смес
2 глави лук
2 филии, изкиснат в студена вода хляб
черен пипер
сол
магданоз /тайно го сложих и на ситно/
1 яйце
1-2 с.л. студена вода при омесването

За пюрето:
около 700 гр картофи
50 гр масло
1-2 чаши прясно мляко/на око до желана гъстота/
пикантина

За соса:
50 гр отцедена мазнина от пърженето на кюфтетата
50 гр червено вино
2 с.л. брашно
около 500 мл бульон от варенето на картофите + кубче





Приготвяне:

Омесваме продължително каймата и оставяме да престои.  През това време слагаме обелените и нарязани картофи да се сварят в студена вода. Оформяме топчета, колкото орех от каймата и овалваме в галета. Изпържваме в мазнина. Сварените картофи намачкваме с прибора на пюре и добавяме маслото и горещото прясно мляко, овкусяваме с вегетата. Прецеждаме 50 гр от мазнината, загряваме и добавяме брашното. След като кипне, изсипваме виното и бульона, бъркайки енергично. Варим 15 минути, прецеждаме.
Сервираме кюфтенцата върху пюрето, а отстрани поливаме със соса.





5 коментара:

  1. Веси, благодаря ти за идеята! Много отдавна не съм правила такива симпатични кюфтенца.
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз отдавна не съм ги правила,Веси,супер добра идея ни предлагаш,благодаря ти и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  3. Вижте как ви подсетих, благодаря ви, че сте ми гости!

    ОтговорИзтриване
  4. Весе, какви апетитни кюфтенца.
    Ето имам идея за вечерята. Благодаря ти мила!

    ОтговорИзтриване