вторник, 3 май 2016 г.

Супа от коприва

Сигурно всички знаете как се приготвя тази супа. На мен ми е страшно любима и никога не ми омръзва. Макар да я готвя в различни варианти, този е един от тях.




Продукти:

Коприва, май никога не съм я мерила, 1 торбичка, може би около 300-400 гр да е.
1 стрък пресен чесън
1 стрък пресен лук
шепа ориз, при мен - "баланс"
щипка сушен джоджен
2 яйца.
1 ч.л. червен пипер
сол
олио




Приготвяне::

Почистваме добре копривата. Измиваме я старателно в 5-6 води, после и под течаща вода. Попарваме я с вряща вода и изхвърляме течността. Добавяме нова топла вода в тенджерата и слагаме попарената коприва. Сваряваме до омекване, пасираме, но да останат и по-едри парченца. Добавяме ситно нарязания чесъни лук, сол, олио, червен пипер, джоджен и ориза. Когато и другите продукти са готови, сипваме през цедка разбитите яйца, така че да се пресекат на фини нишки.
Сервираме непременно със натрошено сиренце в чиниите.






12 коментара:

  1. Аз пък няма нещо от коприва,което да не ми е любимо.....Много я обичам тази пареща тревичка :)!Поздрави,Веселушке!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз я обичам във всичките и варианти, и макар да пари, като я хващаш с ръка, яла съм салата със сурова коприва, нарязана наситно и не пари:)

      Изтриване
  2. Чудесна е стананала! Ще я пробвам със сиренце!

    ОтговорИзтриване
  3. Веси,
    копривата за мен е едно от най - почитаните и лековити растения.Страхотна е супата.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чувала съм, Ели, но не съм много запозната, знам, че като бременна ми беше паднал хемоглобина и само с копривена супа за ден-два си го оправих. Преди няколко години - пак така.
      Много ми е вкусна, освен полезна!

      Изтриване
    2. Чувала съм, Ели, но не съм много запозната, знам, че като бременна ми беше паднал хемоглобина и само с копривена супа за ден-два си го оправих. Преди няколко години - пак така.
      Много ми е вкусна, освен полезна!

      Изтриване
  4. И аз съм от почитателите на копривена супа! Ще си взема една купичка ;) Ще ти предложа да не изхвърляш водата от попарването. Можеш да я използваш като чай, или за измиване на косата. И в двата случая е много полезна! Усмихнати почивни дни, Веси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чувала съм, че е много силна тази вода, за чай, затова я изхвърлям, пък и така се надявам да паднат съвсем всички нечистотии, дето не са се отмили. Но за косата е супер, припомняш ми, ще се възползвам!

      Изтриване
  5. Привет,

    наскоро и аз я правих тази. Но направих грешката да я застроя с кисело мляко и въпреки, че сложиш само 1-2 лъжици си стана доста кисела. Това с яйцата през сито звучи добре, непременно ще я пробвам в твоя вариант!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Понякога, когато я правя по-гъста чуквам по едно цяло яйце, да се забули, също е вкусно:)

      Изтриване
  6. Привет,

    наскоро и аз я правих тази. Но направих грешката да я застроя с кисело мляко и въпреки, че сложиш само 1-2 лъжици си стана доста кисела. Това с яйцата през сито звучи добре, непременно ще я пробвам в твоя вариант!

    ОтговорИзтриване