вторник, 6 септември 2022 г.

Чушки с доматен сос

 Не че е някаква философия, но да си я имам в "Тефтерчето", за идните поколения:) Аз не слагам лук в соса, стои ми като манджа повече с него, това е моят начин на приготвяне, който се харесва у дома. Аз лично предпочитам чушките да са изтърбушени и без семки, но мъжа ми ги предпочита цели, с дръжките.

Може да се хапва вместо салата, а може да послужи и за лека вечеря с парче сирене и топъл хляб.

Необходими продукти:

12-15 чушки за печене, ние предпочитаме зелените
1 кг домати, за предпочитане по-месести.
чесън
сол
олио
копър
магданоз

Начин на приготвяне:

Чушките се изпичат, на котлон, навън на ламарина или в чушкопек - аз ползвам последното и поставят веднага в танджера със капак, за да се задушат. обелват се и се прахвърлят в съда, в който ще се сервират, осоляват се и се разбаркват хубаво, да поемат.

Докато чкаме да се задушат чушките си правим соса.

Доматите се настъргват или смилат, поставят се в тенджера да се варят, като се добавя и олиото. Вари се до изпаряване на водата и до желана гъстота, аз обикновено не варя до мазнина, а една идея по-рано добавям солта, пресования чесън, копъра и магданоза. Веднага свалям от котлона и заливам чушките. Хубаво е да престоят няколко часа.







2 коментара: