понеделник, 29 май 2023 г.

Торта за теб!



Благословението, че ти си избран за мен, а аз - за теб!

Бъди ми само жив и здрав, и до мен!

Честит рожден ден!


Тортата ще е шоколадова, както винаги, в нея ще има сърце, и буква, и любов! Ти знаеш!

Различно винаги има - според желанието, настроението, времето, нуждата..Днешната торта е възможния компромис между вкусна и здравословна, макар и двете да са относителни. 


Необходими продукти:

Блат:

100 гр кокосово брашно
60 гр ленено брашно
30 гр брашно от рожков
30 гр тъмно какао
1 ч.ч. тъмна кафява захар Мусковадо
1 бакпулвер
100 мл олио
4 яйца
ванилия
150 мл кисело мляко

Крем:
500 гр маскарпоне
400 мл кокосово мляко - консерва
200 гр черен шоколад

Глазура:
200 гр сметана
150 гр черен шоколад

Плодове за украса и още 20 гр стопен шоколад



Начин на приготвяне:
Смесват се отделно сухите съставки и се добавят постепенно към разбитите яйца и захар, олиото и киселото мляко. Блата се пече в намаслена подвижна торта с диаметър 22 см. на 200 градуса, до суха клечка. Оставя се да се охлади и се реже хоризонтално на две части, като се внимава, защото е крекъх. 
Разбива се маскарпонето. Кокосовото мляко се загрява с натрошения шоколад и се бърка до аднородност, след което внимателно се добавя към маскарпонето, като се бърка с миксер за кратко, до обединяване, не продължавайте, за да не се разводни.
Сглобява се блат, крем, блат, крем. Не се сиропира, блата е сочен. След кратко стягане в хладилника се покрива с ганаш от загрята сметана и шоколад, разбъркани до гладка глазура. Върху глазурата се редят плодове по избор. Тук пак се изложих, като в кръжока "Ръцете ми пречат" (дъщерята чак не можа да повярва), но някак си това не ми беше важно, времето прекарано с рожденика ми е бе по-ценно, радостта му - също!

















2 коментара:

  1. Веси,
    Да е жив и здрав рожденника и още дълги години да сте заедно в мир и любов.Тортата е прекрасна.Наближават рожденни дни и със сигурност трябва да опитам да я направя.Чудесна е рецептата и изпълнението.Браво !
    Бъдете здрави и сбъдвайте мечтите си !

    ОтговорИзтриване