неделя, 28 май 2023 г.

Две рецепти за салата с диня













Да ви кажа право, хубава диня не съм яла от дете, напоследък изчезнаха търговците, които около блоковете в София натрупваха на купчини български дини, вече купувам от магазина и почти винаги съжалявам. Ама като тая диня, детио си купих от Лидл, без семки, по-лоша не бях яла - никакъв вкус.

Обаче, много мразя да изхвърлям храна (не че не го правя, но винаги ми е съвестно) и затова  една част разбих с блендера, и кой с добавка, кой не, на мед изпихме. Другата част постоя ден, два в хладилника, докато се сетя - салата! С каквото друго имах се получи това - свежест в чинията.

Салата с краве сирене

Необходими продукти:
диня
черен сусам
сирене
левурда нарязана
сол
оцет
зехтин
горчица


Салата с котидж сирене

Необходими продукти:
диня
котидж сирене
мента
маслини стафидата
оцет
зехтин

И за двете салати не е нужно да пиша рецепта. Динята се реже на кубчета и се обърква с оставалите продукти. Поднася се добре охладена. Харесаха ми и двата варианта, очаквах повече да ми допадне втория, но сбърках - определено първия ми е фаворит. 


2 коментара:

  1. Веси,
    мнението ми за дините и не само за тях,а и за други плодове и зеленчуци е същото като твоето.Измениха се сортовете, не се създават условия малки производители да произвеждат качествена храна.Затова храната е безвкусна, блудкава и не е хранителна.Дини не съм купувала още миналата година по същите причини.Радвам се,че си намерила начин да оползотвориш един продукт въпреки,че е много трудно когато той няма вкус.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Ели, точно слушах по телевизията за доматите - вносни, и ги третирали с някакви вредн химикали, удължаващи срока на годност...боклуци ядем, няма контрол на нищо.

      Изтриване