сряда, 20 май 2020 г.

БаницаТА или пролетна баница с коприва


Имам кутии с рецепти, преди години копирах и разпечатвах стотици, подредени по видове. И кулинарни книги имам, а списания - бол. Та в едно от тези списания - Клинарен журнал от 2016 година, попаднах наскоро на тази рецепта.
Досега любимата ми солена баница беше с патладжан и пилешка кайма, после тази с праз, следвана от тази със спанак, и накрая обичайната със сирене. Ако съм правила и опитвала и други, то и те са между първата и последната. Е, сега новата баница ми е фаровит, заедно с първата.
Няма да ви бавя повече, ще ви оставя да четете, и да тичате да берете коприва:))





Необходими продукти:

1 кг коприва, (аз сложих  голям плик, не съм я мерила)
1 глава кромид лук (аз сложих бялата част на 4 стръка пресен лук)
1 ч.ч.ориз (аз сложих 1/2 ч.ч. ориз)
2 яйца
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода бикарбонат
200 гр сирене
1 стрък пресен чесън
2-3 стръка пресен (при мен щипка сушен джоджен)
1 пакет кори за баница
50 гр масло
олио
сол





Начин на приготвяне:
Копривата се попарва във вряла вода и отцежда добре, даже като изстине се изстисква с ръце и се накълцва. Нарязания лук се запържва в малко олио. Ориза се сварява, измива със студена вода и отцежда. Яйцата се разбиват с киселото мляко и содата, прибавя се атрошеното сирене, ориза, лука, копривата, нарязаните чесън и джоджен, натрошеното сирене. Аз добавих и сол на вкус.
В намазнена тава се слагат две кори, напръскват се с олио и се слага плънка, следват други две кори, олио, плънка, до изчерпване на количеството, като се завършва с две кори. Баницата се нарязва на парчета и намазва хубаво със стопеното масло. Пече се на 200 градуса около 30-40 минути.

Разкошна баница, невероятно вкусна! Горещо препоръчвам!




Плънката е доста (макар на мен да ми беше добре), но би могло да се намали или да се направи или баница с повече кори или две по-малки баници.

2 коментара:

  1. Веси,
    и аз съм същата като теб - имам стотици рецепти.Кулинарни книги в изобилие, но странно е,че не използвам рецепти.Винаги правя инпровизации.Рядко, много рядко правя нещо точно по рецепта и обикновено точно тогава не се получава.Но затова пък в главата ми постоянно се нижат идея след идея за различни съчетания от продукти.
    Страхотна е баничката, ще я изпробвам.У дома баниците са на почит, защото не се правят с мая, за разлика от хляба.В Кулинарен журнал и аз съм изпращала рецепти навремето и даже и сега ги публикуват.
    Поздрави сърдечни, спорна седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, и аз рядко спазвам точна рецепта, но на теб се възхищавам, наистина бликат идеи от блога ти, абсолютно авторски, никога и никъде не съм виждала подобни.
      И аз навремето съм изпращала рецепти в това списание, даже имам няколко награди от там. Отдавна обаче не съм пускала, пък и рядко го купувам вече, че се заринах, няма къде да ги слагам. Хубава седмица и за теб!

      Изтриване