понеделник, 22 октомври 2018 г.

Чийз кадаиф







Една позната ми донесе кадаиф от Турция.
Мислех, че е пресен, суров, но всъщност изглаждаше по друг начин. Не е печен, но е сух, като фиде.
Чудих се как да го приготвя. Получих покана от бивша колежка и дъщеря и да им гостувам на кафе. Трябваше вечерта да приготвя нещо сладичко, а времето беше напреднало. Тогава реших да приготвя нещо с кадаифа, набързо. Така се роди идеята - с наличните продукти. Надявам се да се е харесал десерта на домакините. А съдбата към днешна дата ни свърза отново.
Рецептата е приготвена и написана преди повече от година, но чак сега я публикувам.









Продукти:

300 гр извара
350 гр заквасена сметана
1 яйце
100 подсладено кондензирано мляко
кора от портокал, настъргана
100 гр орехови ядки, натрошени
100 гр сушени червени боровинки
350 гр кадаиф
125 гр масло

1/2 ч.ч. захар
1 ч.ч. вода
1/2 ч.ч. мляко прясно


Приготвяне:
Всички продукти до кадаифа се смесват добре, като малка част от орехите  се оставят за поръсване. Половината кадаиф се разстила върху дъното на тавичка, поръсва се с половината топено масло и отгоре се разпределя плънката. Следва втори пласт кадаиф, останалото масло и поръсване с орехи. Пече се на 200 градуса до зачервяване. Вади се и се оставя да изстине. Сварява се сироп от водата, млякото и захарта и се полива, докато е горещ. След като кадаифа поеме сиропа се реже и сервира.









8 коментара:

  1. Лелеееее, обожавам десерти с кадаиф! Бива ли такова нещо-да пускаш такава вкусотия, когато магазините са затворени! Още от утре отивам на лов за кадаиф. А тази нощ ще го сънувам... Прелест, Веси, прелест!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От женския пазар си купувам аз суров кадаиф, другаде не съм виждала. Този, както съм уточнила не бе суров, а сушен, но не печен. Ще се радвам да намериш, приготвиш, и споделиш! Прегръдка!

      Изтриване
  2. Много интересна рецепта! Като дете обожавах кадаиф, но сигурно май и от тогава не съм го опитвала :-) Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени, този кадаиф не е точно като обичайния, който сме опитвали.

      Изтриване
  3. Разкош! Преди време правих един турски десерт с кадаиф и моцарела. Абсолютно убедена съм, че това твое предложение много ще ми хареса. Преди това бях опитвала кадаифа само сиропиран, и нещо като баклава. Много добра хрумка, Веси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Веси,
    много отдавна не съм правила кадаиф.Не помня вече от кога.Но ми хареса това твое предложение.Интересно и вкусно, красиво.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз правя рядко, но ми харесва! Хубави почивни дни, Ели!

      Изтриване