четвъртък, 11 октомври 2018 г.

Пълнена тиква хокайдо

Есента дойде изведнъж и макар времето през деня още да е слънчево и приятно, утрините и вечерите са хладни.
Обичам слънчевата, плодородна есен.
И кухнята започва да се променя, като времето, тиквата е едно от нещата, което свързвам със сезона. Обичам я в сладък вариант, но в последните години открих много солени ястия с нея, които си струва да се опитат.



Необходими продукти:
Не мога да дам точни количества, зависи от големината на тиквата, преценете на око.
1 по-голяма тиква, при мен сорт хокайдо, но може да ползвате и друга, тази е по-плътна.
около 500 гр кайма
1 голям стрък праз
шепа ориз
сол
пушен пипер
универсална подправка - при мен домашна
олио
пушен кашкавал



Приготвяне:
Тиквата се измива много добре. Отрязва се капаче, може отгоре, но аз го направих странично. Запазва се горната част, а тиквата се издълбава и почиства отвътре.
В олио се задушава праза, нарязан на ситно, добавя се каймата,  надробява се и се бърка до изпаряване на водата, след което се слага и ориза, забърква се до побеляване за кратко и се налива  вода, 2:1 с ориза. След като водата се поеме, се напълва тиквата с получената смес.  Отгоре се поставя капачето. Тиквата се поставя в тава и около нея се налива малко вода. Пече се поне час на около 200 градуса. Проверява се за готовност с вилица, маха се капачето и се поставят отгоре резени кашкавал, запича се отново. при сервиране се реже и от тиквата, на резени.








10 коментара:

  1. Интересна рецепта с тиква Веси.И аз правя експерименти с нея, защото е много вкусна и много полезна.А сурова е прекрасна и за салати с кореноплодни зеленчуци - моркови, червено цвекло, алабаш, ряпа.
    Поздрави и леки почивни дни !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз я харесвам, Ели!
      Но сурова не съм я опитвала. Така на салата изброените зеленчуци дразнят ли ти стомаха?

      Изтриване
    2. Веси,
      тиквата не дразни стомаха, само ряпата.Но ако е ряпа Дайкон е по - добре, по - нежна и крехка е.
      Поздрави !

      Изтриване
  2. Страхотна рецепта, Веси, ококорих очите! Аз обожавам пълнени тикви със солена плънка, но за съжаление такава вкъщи бих си я яла само аз. Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То и в нас е така, Сонче! Само мъжо леко опитомих да опитва:))

      Изтриване
  3. Ооо, това е точно в моята кръвна група - знаеш колко обичам тиква. Чудесна рецепта, Веси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се! И аз харесвам тиква - и в сладък, и в солен вариант!

      Изтриване