петък, 31 януари 2020 г.

Портокалови бисквитки с парченца шоколад



Бисквитките са на Ирка, макар да ме подсети (и почерпи :) колежката за тях, не ги бях правила и опитвала. Изпълних я точно, с изключение на шоколадовите капки, от тях имах 50 гр само, но според мен 300 са много.

Продукти за около 50 броя, в зависимост от големината:

400 г брашно
1/2 ч. л. сода бикарбонат
1/4 ч.л.бакпулвер
щипка сол
200 г меко масло
100 г кафява захар
100 г захар
2 големи  яйца
кората от 2 портокала
2 с. л. портокалов сок
300 г шоколадови капки (сложих 50 гр)







Приготвяне:
Фурната се загрява на 180°C. Три големи тави се застилат с хартия за печене.
Маслото и двата вида захар се разбиват, добавят се едно по едно яйцата, портокаловата кора и сока.
Накрая се добавя и брашното, смесено с бакпулвера, содата и солта  и се разбива на ниска степен.
Изсипва се шоколада и се разбърква добре, за да се разпредели равномерно в цялото тесто.
С ръце се оформят топчета, колкото малък орех. Подреждат се на разстояние в тавата, бисквитите увеличават обема си поне двойно.
Бисквитите се пекат в предварително загрятата фурна за не повече от 10-12 минути. Ако ги препечете, ще станат сухи и хрупкави.
След като са готови, се оставят да се охладят.
Печете бисквитите на 3 пъти. Дръжте останалото тестото в хладилника, защото сладките от следващата тава ще се деформират при печенето.

2 коментара:

  1. Веси,
    обичам аромата на портокал в сладкиши.Така ,че тази рецепта ми допадна.Чудесни бисквити си направила.Нямам шоколадови капки и никога не съм ги използвала.Но бих направила бисквитите със стафиди,чудесно ще се съчетаят с портокала.
    Поздрави , спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  2. Аз също обичам аромата на портокал, а съчетанието му с шоколад ми е съвсем любимо. Но и със стафиди би се получило чудесно и различно. Благодаряза одобрението ти!

    ОтговорИзтриване