вторник, 14 януари 2020 г.

ОРЕХОВО МАСЛЕНИ КИФЛИЧКИ



"Само ще кажа ОПИТАЙТЕ ГИ!" - това са думите на магьосницата Ина за тези сладки, всичко, което съм видяла в блога и ми се иска да опитам, и доста често го правя, само за да се убедя отново и отново в поредната фантастична рецепта! Ами, опитайте ги!

Не успях да "ви почерпя" в блога за моя имен ден, който беше на 1 януари, по нов стил, но пък мога да го направя на днешния ден, когато е Василовден по стар стил, така го празнуваше и моята баба Веселинка, на която съм кръстена!



Продукти за 30 броя (моите бяха 32):
90 гр масло на стайна температура
180 гр брашно
4-5 с.л. студена вода
1  ванилия

пълнеж:
160 гр орехови ядки
1/2 ч.л. канела на прах
4-5 с.л. мед

пудра захар за овалване


Приготвяне:

Изглежда сложно, но е лесно.
Аз месих в робота, като сложих първо маслото с брашното и ванилията до образуване на трохи. Прибавих водата лъжица по лъжица до меко и нелепнещо тесто, което прибрах, увито в полиетиленов плик  в хладилника за 30 минути. През това време приготвих пълпежа.
Смлях  ореховите ядки, прибавих канелата и меда и омесих тесто, от което оформих 30 топчета. Всяко топче разточих между дланите леко на фитилче и ги наредих  върху хартия за печене.
Извадих тестото  и го разделих на 32 еднакви топчета, всяко около 8-9 гр. Всяко топче разточих на елипса с дължина около 8 сантиметра, ширина около 3-4 сантиметра. Поставих  в  края един орехов фитил и го завих в тестото, защипах и извих краищата леко, като полумесец. Наредих в тава, върху хартия за печене. Пекох в предварително загрята фурна на 180 градуса за около 18 минути, внимателно, да не препичате - трябва да останат бели. Извадих ги от тавата и топли ги овалях в пудра захар.




















2 коментара:

  1. Веси,
    старият стил е истинския.Аз също празнувам много от празниците по стар стил, защото така съм запомнила от моите баба и дядо навремето.Ако бях при теб щях да те изкъпя с Йорданска вода за здраве.Но виртуално само мога да ти пожелая това, което ти си пожелаваш и искаш от сърце Бог да ти го даде.Живей все така радваща другите, бъди здрава, не обръщай внимание на дребните неща, които ни се изпречват на пътя всекидневно.Продължавай да списваш блога с желание за да радваш много твои почитатели.Наздраве ! Да ти е живо и здраво името и да го носиш с достойнство !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Толкова прекрасни думи! И така ми се прииска...да ме изкъпеш с Йордановска вода...Твоите пожелания усещам толкова силно, усещам доброто, което влагаш и ти благодаря от сърце - нека доброто ти се връща многократно!

      Изтриване