понеделник, 30 декември 2019 г.

Спаначено руло




Това е спаначеното руло на Инка, макар да не изглежда красиво, като нейното. При мен плънката се получи много течна и така и не стегна добре в хладилника, или сиренето ми е било воднисто, или сметаната рядка, или желатина калпав. Но вкуса ни допадна, много сочно, аз сложих трици от спелта, вместо грис, че нямах.

Продукти:
4 яйца
4 с.л. трици от спелта
4 с.л. слънчогледово олио
1 ч.л. сол
400 гр замразен спанак + 5 с. л.  олио

пълнеж:
300 гр крем сирене
200 гр заквасена сметана
1 голяма скилидка чесън
1 чаена лъжичка желатин
5 с.л.  олио
1/3 ч.л. сол


3 големи месести червени печени чушки


Приготвяне
Спанака се задушава в петте лъжици олио за около 10 минути, докато водата се изпари. Дръпваме от котлона. Отделяме жълтъците от белтъците. Разбиваме белтъците на сняг. Към спанака прибавяме жълтъците и разбъркваме, следват олиото, солта и триците. Разбъркваме и добавяме белтъците внимателно, за да не спаднат. Изсипваме сместа в тавата от фурната, покрита с намаслена с олио хартия за печене. Печем в предварително загрята фурна на 190 градуса за около 15 минути, до готовност, след което изваждаме блата, отстраняваме внимателно хартията за печене и го поставяме върху чиста хартия за печене, навиваме на руло и оставяме да изстине напълно. Разтваряме желатина в 3-4 супени лъжици вода, оставяме да набъбне и го разтваряме на водна баня. Охлаждаме и го добавяме към млечната смес за пълнежа. Разбъркваме и оставяме сместа в хладилник да започне да стяга, след което с нея намазваме блата. В края на блата или по целия, въпрос на вкус, поставяме нарязаните на ленти чушки. Завиваме руло, обвиваме го в хартията за печене и го оставяме за поне 3 часа в хладилника, след което го изваждаме и нарязваме на парчета.







3 коментара:

  1. Веси,
    виждала съм го това руло, но не съм го правила.Чудесно изглежда, аз тази година няма да имам никакво време за подготовка на Новогодишната трапеза.И днес съм на работа.Но е хубаво да се направи нещо практично, вкусно и красиво.А и лесно, защото времето все не стига.
    Поздрави и Весело посрещане на Новата година !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, не съм била само аз значи, много неприятно това с работата на 31-ви, и то - до последно...Но все пак успях да приготвя разни нещица, а то пък дъщерята ни покани у тях, та там празнувахме. Бяха се приготвеле чудесно децата!

      Изтриване