вторник, 8 август 2017 г.

Банички розички

Правих тези банички по идея и рецепта от Инчето. Много са красиви и не по-малко вкусни! 



Продукти:
фини кори за баклава и сладкиши Гюзел (по препоръка на Инчето, и не само, ползвам ги и аз, защото са много по-добри от останалите в магазинната мрежа)

плънка:
200 грама натрошено сирене
шепа нарязан спанак 
1 белтък

още
около 60 грама разтопено  масло
2 супени лъжици слънчогледово олио

за намазване
1 жълтък



Приготвяне:

Вземаме един лист кора и го разделяме на две (аз исках по-малки розички) и в центъра на всяка половина поставяме ръката си. Напръскаме съвсем леко с разтопено  масло, защото в противен случай кората няма да може да се завие на кълбо. Започваме да въртим кората с помощта на ръката (при Ина има видео), така че да получим нещо като кратер, в който поставяме плънката от смесените сирене, спанак или магданоз, белтък. Завиваме стърчащите краища кора, за да покрият плънката. Обръщаме  и  поставяме получената розичка върху тава, покрита с хартия за печене. Така процедираме и с другите кори до свършване на плънката. Всяка розичка поръсваме добре с разтопено  краве масло, после намазваме внимателно с жълтък, смесен със слънчогледовото олио. Печем в предварително загрята фурна на 180С за 25-30 минути.
Моите розички бяха за почерпка и са набързо щракнати в тавата, преди да бъдат отнесени по предназначение.




6 коментара:

  1. Веси,
    много красиви розички.Ще ги изпробвам и аз, понякога толкова ми трябват такива рецепти за почерпки.А тези кори наистина са добри.Чудесна, много красива почерпка си направила.Записвам си веднага рецептата.
    Поздрави и лека седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Ели, тези са много подходящи, когато трябва да почерпиш много хора, както беше при мен. Хубава вечер!

      Изтриване
  2. Чудни апетитни банички, Весе! Трябва да гледаш по-често youtube - в турски видеа са показани още през 2014-2015 година. Поздрави и хубало лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, момичета!
      Нямам време, ама никак, та в youtube влизам много рядко...То човек не може винаги да е информиран за всичко и да търси първоизточника. Аз затова винаги показвам този, от който аз съм видяла.
      Хубаво лято и на вас.

      Изтриване
  3. И аз се почерпвам с няколко от чудесните ти банички, Весе, независимо кога и къде са публикувани за първи път :)
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, да, важно е, че се получават чудесни банички.
      И аз те прегръщам!

      Изтриване