събота, 7 февруари 2015 г.

Тутманик без месене

С Илианка се познаваме отдавна - от 2006г. само зад монитора, а от 2008 досега сме се виждали няколко пъти. Допада ми и тя, и нейната кухня, сходна е с моята. Особено много ме изкушават тестените и произведения. Не веднъж и два пъти съм посягала към рецепти от Щъркелово гнездо, но днешната реших да споделя и тук. Благодаря, Илианка, отдавна и се канех, та до снощи:)), когато в снежната приказка навън ни се прияде нещо тестено, ама бързичко.  Малко промених, че се оказа, че киселото мляко ми е недостатъчно, вложих и изостанало сирене Бри.

Тутманик без месене



Продукти:

250 мл топла вода
3 яйца
100 г кисело мляко

200 мл прясно мляко
1 к.л. сода за хляб
1 кубче прясна мая
7 с.л. олио
1 ч.л. захар
1 с.л. сол
около 800 г брашно

250-300 г  сирене + 50 гр сирене Бри нарязано

50 г разтопено краве масло.


Приготвяне:




Маята се разтваря в топлата вода със захарта 
и се оставя да шупне, добавят се яйцата, олиото, солта и разбърканата с киселото мляко сода, прясното мляко. Постепенно сипвам от пресятото брашно.  Всичко се разбърква до получаване на много гъсто и лепкаво тесто. Купата се покрива с фолио и се оставя да втаса.
Правоъгълна тава  с размер 25/40 см)  се намаслява (аз сложих силиконово килимче). Половината втасало тесто се изсипва вътре и с намаслена лъжица се разстила равномерно. Поръсва се натрошеното сирене и парчетата Бри и се залива с разтопено масло. Отгоре се изсипва останалото тесто на части навсякъде и отново  се поръсва сирене. Пече се на 170 градуса в незагрята фурна. Нападнахме го още горещо!



17 коментара:

  1. Ее, Весе, как хубаво ме изненада :)
    Благодаря ти от сърце!
    Да ви е вкусно!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Ааа, аз ти благодаря, Илианка!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Веси, и аз съм си го набелязала този тутманик за утре сутринта :)
    Твоят много пухкав станал!
    Поздрави и прегръдка, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мен сутрин преди работа не ме търси за готвене, дори кафе не си правя...
      Хриси, хубава седмица!

      Изтриване
  4. Сбогом диета!!!
    Мале-мале вече си го представих.........

    ОтговорИзтриване
  5. Това да не е онзи тутманик, дето изпапахте с Росен, двамата?
    Че хубава рецепта. Туй непремено ще се пече. Тъкмо не ми се меси. Много апетитен, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този беше, Аля!
      Бърз и мързелив е, една лъжица и една голяма купа ти трябват.

      Изтриване
  6. Ох, Весе, този тутманик е само за мен, да знаеш! Влиза в рецептурника ми и още днес ще се пробва!
    Благодаря за рецептата, че я сподели с нас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вале, ти сигурно вече си направила, докато аз видя коментара, ако е така - да ви е сладко!
      Хубава седмица!

      Изтриване
  7. Весе, нещо сме били на една и съща вълна - тутманик, лесен за изпълнение и почти без да се меси.
    Идеята на Илиянка е чудесна, а изпълнението ти - невероятно (еле с т`ва бри) - както винаги, нестандартна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Бате, Бри-то беше даже пикантно, та добре се получи! Ще погледна и при теб по-късно.

      Изтриване
  8. Чудесна закуска поднасяш в понеделник сутрин, Веси! Да е чудна и вкусна новата седмица! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Всъщност беше в петък предвечеря:)), Кате, но може да е и понеделнишка закуска - за по-ранобудните домакини, аз не съм от тях:))

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотно е пухкав и много лесен,Весе,правила съм нещо подобно по рецепта на Мариета,Кашник се казваше.Бих го хапнала по всяко време на деня!Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесна рецепта и изпълнение, Весе,
    няма съмнение, щом е на Илианка, а и твоята иновация ми допада...
    Страхотни сте и двете, поздрави за вас и благодаря за страхотната идея...

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, Дианка, радвам се, че ви допада.
    Дианка, ах, зная каква слабост ти е Илианка:)

    ОтговорИзтриване