петък, 28 ноември 2014 г.

Печени кюфтета със заливка

Не зная дали ви е познат този блог на Валентина или Тина - Рина. И не защото не е заслужил вниманието ви, а защото Валя беше скромен и непарадиращ с нищо човек. За съжаление тя не е вече сред нас, почина преди по-малко от месец. Познавах я лично като сърдечен, искрен, и тих човек. Такава ще я помня - с добротата и с чувството за хумор. За близките си е сторила и оставила много, убедена съм, а тук е оставила за всички нас лесните си, непретенциозни, но пък вкусни и бързи рецепти. Поклон пред паметта и и вярвам, че сега пътешества там, където не е успяла приживе и ни се усмихва. 
Ще ви представя една от нейните рецепти, която приготвям не за пръв път. Много е вкусна!

Печени кюфтета със заливка




500 г кайма
1 глава кромид лук
2 филии сух хляб
1 яйце
чубрица
сол
3-4 с.л. олио

заливка:
2 яйца
1 кофичка кисело мляко
4-5 скилидки чесън (пресовани)
сол, черен пипер

Приготвяне:



Замесва се каймата с горните продукти и  се омесват и оформят малки кюфтенца, които се поставят в тавичка, намазана с олио и се пекат. Когато са почти готови, зачервили са се, се заливат с разбърканите кисело мляко, яйца, чесън и сол. Пекат се още 10-15 мин., докато заливката стегне.













13 коментара:

  1. Отговори
    1. Съжалявам за Валя и изказвам искрените си съболезнования на близките и!
      Вече две такива новини ме разтърсиха....и двамата с Жоро ги познавах от Гответе с мен(не лично),но имах прекрасни впечатления.наблюдавайки чудесните им публикации.....Поклон пред паметта им!

      Изтриване
    2. Миленче, не знаех, че си чела в сайта, изненада ме. Писала съм и преди, че Жоро беше и е един от най-добрите ми приятели в живота. А веднъж, когато беше много зле в болницата, срещнахме, отивайки при него Валя и тя се опита да му почогне - обучаваше се в "Рейки"(течение в източната медицина). Впечатления та ти са били верни и за двамата. За съжаление си отиват добрите хора твърде рано...Лека им пръст.
      А рецептата е страхотна, опитай!

      Изтриване
  2. Веси, как да не ми е познат блога. Надничам постоянно в него, и това, което списваше в него ми харесваше. Дори се зачудих къде се губи, защото тя редовно публикуваше по нещичко.Но сега разбирам, че Валя не е вече сред нас. Поклон пред паметта и.... Вярвам, че е била прекрасен човек.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, този блог ще остане и ще напомня винаги за нея!

      Изтриване
  3. Веси, аз съм навестявала блога на Валентина и много бях впечатлена от нейните лесни и вкусни рецепти, и хумора който присъстваше там. Жалко, че вече не е сред нас, но рецептите и' ще останат и ще се приготвят.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Хриси, Валя беше една обикновена, работеща жена, с прекрасно чувство за хумор. Може би това е блога с най-лесни и бързи рецепти.

      Изтриване
  4. Весенце, страхотно предложение и чудесна идея да споделиш рецепта на Валя. Много ми е тъжно, тази година беше една от най - трудните и лоши за мен. Надявам се идващата да бъде по - добра и по - успешна. Прегръщам те силно миличка :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи, надявам се, че Валя ще е доволна, че я споменаваме с най-хубави впечатления от нея и че рецептите и се предават от човек на човек.
      А ти - ако всички хора бяха такива добрички, като теб - света щеше да бъде едно прекрасно място, прегръщам те и благодаря за отделеното време!

      Изтриване
  5. Весе, това, което си писала тук за Валентина ме потресе, разтъси ме дълбоко. Не я познавах, но блога и съм посещавала много пъти. Идея си нямах, че е болна - по нищо в публикациите и не личеше. И сега, като прочетох... знаеш ли, денят ми помръкна. :( Бог да я прости и дано да е на по-добро място сега!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всички, които я познавахме бяхме потресени. И аз не зная да е била болна, отишла си е набързо - инфаркт или инсулт.

      Изтриване
  6. Съжалявам за Валентина! Често надничам в блога ѝ за нейните наистина лесни рецепти и ценни съвети!
    Хубаво е че си споделила тази лесна и вкусна нейна рецепта.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Да, Тили, оставила е Валя ценни рецепти и съвети!

    ОтговорИзтриване