понеделник, 24 ноември 2014 г.

Забравени сладки с фъстъци и махлепи

Забравени сладки с фъстъци и махлепи


Ако се не лъжа видях тези сладки преди години в БГ мама. Така и не ги направих, въпреки че се каних доста пъти. До днес. Изостанали белтъци бяха повода, а не ми се чупеха орехи. Сетих се за пакет сурови белени фъстъци и така промених рецептата. Вместо ванилия сложих махлепи, цели зрънца, дори не смлях. И рецептата в моя вариант:





Продукти:

3 белтъка 
160 гр захар 
160 гр фъстъци
160 гр. натурален шоколад 
1 ч.л. семена махлепи (може да се замени с ванилия)


Приготвяне:

Вечерта преди лягане включете фурната на 180º.
Разбийте белтъците на твърд сняг с щипка сол. Постепенно започнете да добавяте захарта като продължавате разбиването, трябва да се получи лъскава и твърда маса. 
Нарежете на не много дребни парчета фъстъците и шоколада и внимателно ги разбъркайте с белтъка, добавете накрая и махлепито, пак разбъркайте леко.
Покрийте с хартия за печене 2 големи тави и с  лъжица сипвайте купчинки от белтъците. Няма смисъл да се стараете да са с правилна форма.
Важното е да има поне 2 см. разстояние помежду им (те не се надуват много, но все пак да не залепнат една за друга).
Най-важният момент: изключете фурната, сложете тавата вътре и си лягайте да спинкате. На сутринта ще намерите опечени сладки. Това, разбира се, е в кръга на шегата, макар и да е най-удобно като начин на действие. Но можете и през деня да си ги опечете, стига да ги "забравите" за поне 3 часа в изключената фурна, без да я отваряте и пипате. Аз така направих.




И едни забравени сладки с шоколад и кайсиеви ядки от Коледа 2018., плюс други видове:)



12 коментара:

  1. Много са удобни тези вкусотиии, Веси :)

    ОтговорИзтриване
  2. Отдавна им се каня на тези забравени сладки, но като видях твоите се изкушавам да ги направя по-скоро. Чудесни са Веси, а на вкус още повече предполагам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се кани, Вили, започвай ги, и аз така се каних, а те - лесни и чудесни!

      Изтриване
  3. Чудесни сладки са тези, Веси :) Много се харесват и у нас. А продуктите варират според каквото има :) но май с орехи най-много харесваме.
    Хубав и спорен вторник на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Пепи, ще ги правя непременно пак и ще пробвам и оригинала - с орехи, само да склоня твоя приятел да ми ги изчисти:) С ванилия не ми се връзваха фъстъците, но махлепито чуден аромат придаде!

      Изтриване
  4. Хайде пращаш ме при речника:) Никога не бях чувала "махлепи".

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя, хе-хе, то и аз не бях чувала за махлепито до преди няколко години, подстрекател беше Йоана, която в блога си бе приготвила едни сладки с махлепи и тонка боб. Издирих и двете подправки, които са арабски, за тонка боба ходих на другия край на София в най-големия дъжд:))) Тогава мъжа ми разбра, че тази ми лудост не е за подценяване:)

      Изтриване
  5. Ще взема да ги направя аз тези забравени сладки, Весе! Само дето първо трябва да разбера какво е това махлепи... :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Валя, махлепи можеш да намериш в арабските магазини на Женския пазар (ей, как реших, че си от София незнам, но ако не си - от магазини за арабски продуки) Представлява семенца, като от ябълка примерно, които се смилат(счукват), но тук ги сложих цели! Аромата напомня леко бадем, но по-слаб, с вишни се връзва идеално, с тиква също, слагала съм в тиквеник. Поздрави!

      Изтриване
  6. Много интересни сладки :)Ще ги направя и аз! Приятен ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марианка, радвам се, че си ми на гости! Много са лесни, бързи и вкусни, дано ви харесат и на вас!

      Изтриване