събота, 15 ноември 2014 г.

Цикламен таратор


Докато съм на вълна червено цвекло да споделя и за този вкусен зимен таратор, аз много го харесвам.


Цикламен таратор









Продукти:


1 глава червено цвекло
1 яйце
орехови ядки
2-3 скилидки чесън
кисело мляко
копър
сол
зехтин

Приготвяне:


Главата цвекло се вари до полуомекване. Може да се нареже на няколко парчета.
След като изстине, се обелва и се настъргва на едро ренде.
Твърдо свареното яйце също се настъргва. Прибавят се счуканият чесън, смлените орехи, зехтинът.
Всичко се разбърква в киселото мляко. Посолява се на вкус. Разрежда се с вода като познатия ни таратор с краставица и се добавя ситно нарязан копър.
Това е - вкусно и здравословно типично полско предястие, наричано хлодник.

*Рецептата видях преди 4 години във вестник "24 часа", автор е от Цвета Йорданова






















12 коментара:

  1. Много е хубав, наистина. Почти същия правих преди няколко дни. :)
    Поздрави сърдечни, Веси!

    ОтговорИзтриване
  2. На една вълна сме значи, Гери:) Усмивка!

    ОтговорИзтриване
  3. Ехааа какъв таратор само...токова цветен :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Бре! Много интересно и вкусно! Ще го направя, Веси, сигурна съм, че ще ми хареса!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  5. Красота! Ми то където и да го сложиш това вкусното и очарователно със своя цвят цвекло, така се случва, прелест в чинията :)
    Чудничък е таратора, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, и на мен ми харесва, но някои се стряскат да видят нещо розово за ядене, особено пък солено, но вкусно е.

      Изтриване
  6. По-добре да използвам факта, че времето не е много студено и да го опитам, че после като захлади ще ми се иска да го сложа в микровълновата и ще разваля хубавата работа. Звучи добре, Весе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бързай, бързай, Мартичка, докато е топличко, макар ние да го хапваме зимата това тараторче, е, не ледено студено.

      Изтриване
  7. Серията ти в нюанси на циклама много ми допада, Весе -
    обичам цвекло и съм очарована... Чудесни предложения!
    Благодаря ти, поздрави за теб и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, аз едва преди няколко години открих цвеклото и ми стана любимо - и с цвета, и с вкуса си! За теб през постите ще е изключително полезно! Сигурна съм, че ще ни предложиш интересна/и рецепта/и с него:)

      Изтриване