събота, 12 август 2023 г.

Кебап с телешко-агнешка кайма и тиквички

 

Купих жълти тиквички, и веднага ми хрумна идеята за игра с цветовете, реден кебап ще да е. В Била видях кайма смес телешко и агнешко, която ми се вмъкна чудесно в идеята. Мъжа ми не  одобри, имайки предвид конкретно тиквичките, но в крайна сметка си изяде сам цялото ястие (не наведнъж, де), като го определи като божествено вкусно. За мен пък се оказа точно обратното - вкуса на каймата никак не ми допадна, за жалост го усещах и в зеленчуците, рядко ми се случва нещо толкова да не ми допадне. Така че, ако решите си пригответе ястието с обикновена кайма.


Необходими продукти:
500 гр кайма по избор, при мен беше телешко-агнешка
2 тиквички, жълти
2-3 домата
подправки по избор, аз ползвах някакъв готов ориенталски микс
олио
сол


Начин на приготвяне:
Овкусих каймата с подправката. Нарязах зеленчуците на шайби, посолих и разбърках.
В кръгла, намазнена с олио тавичка започнах да редувам оформени кюфтенца, с шайби тиквичка и домат, до изчерпването им, за средата ми свърши каймата. Поръсих с подправката и запекох до готовност.










4 коментара:

  1. Много добра идея. Добавям още патладжани, чушки и заливам с доматен сос с чесън и магданоз. После пека във фурната.

    ОтговорИзтриване
  2. Подобно ястие правят в турската кухня.Прекрасно съчетание на тиквички и домати с кайма.Не използвам много доматите в ястие, но ми харесва.Изглеждат прекрасно зеленчуците.
    Поздрави , живи и здрави !

    ОтговорИзтриване