четвъртък, 26 януари 2023 г.

Млечна салата с целина

 Провокацията е на Светлето, преди време не бих си и помисляла да правя такава точно салата, камо ли да ям, а камо ли да предложа на моите хора у дома. Но, първо - експериментаторския ми дух, второ наложения ми здравословен режим ме накараха да опитам. Е, хареса ми! Дори домашните накрая един по един плахо си признаха, че "става". За мен салатата е много свежа, млякото ми бе редичко, но нямах време да цедя, та другия път това бих променила.

 





Необходими продукти:

150 грама целина
кофичка кисело мляко (най-добре цедено)
кора от половин лимон
половин чаша натрошени орехи
две-три скилидки пресован чесън
сол / аз използвах солена самардала
копър
зехтин

        

Настъргвате целината. Смесвате с киселото мляко. Най-добрия вариант е домашно, прецедено. 
Прибавяте орехите, (аз ги смлях, така предпочитаме), копър нарязан на ситно, настъргана лимонена кора, пресован чесън. Посолявате. Аз посолих със самардала, защото така е предложила Светлето, и защото...вече си имам редовни доставки от тази така уханна подправка, за която научих преди около десетина години от познатия на повечето кулинарни блогъри (и не само)Жоро Бордовски. Поръсвате със зехтин и разбърквате всичко.


Няма коментари:

Публикуване на коментар