понеделник, 8 ноември 2021 г.

Неделната питка на Ваня за понеделнишкия Архангеловден

Да са ми живи и здрави мама и дъщеря ми!

На първата - спокойно ежедневие, на дъщерята - много късмет и щастие!

Майсторка си е Ванчето в тестените, но и не само. Тази прекрасна питка е и ефектна и много вкусна, дори престояла. Непременно я опитайте.  Не съм променяла нищо от рецептата, много е точна и сполучлива. Правила съм я по друг повод преди време, но ви я представям днес, а днешната - започвам след малко.





Необходими продукти:


175 мл прясно мляко
25 г прясна мая
2 ч.л. захар
70 г кисело мляко
1 яйце
100 мл олио
1/2 пакетче бакпулвер
1 ч.л сол
Около 500-550 г брашно за меко тесто

1 яйце за намазване
сусамово семе за поръсване  



Начин на приготвяне:


В топло, прясно мляко добавете мая, захар и 1 с.л. от брашното. Оставете да шупне.
В пресятото брашно добавете сол, бакпулвер, кисело мляко, леко разбито яйце, олио, шупналата мая и замесете меко тесто. Осатавете да втаса. Аз месих в робота.
Втасалото тесто разделете на:
6 части от по 80 г и оформете топчета.
7 части от по 63 г и оформете топчета.
1-то топче от 63 гр се разточва на елипса,  която напречно на дългата страна се прорязва на ленти до средата. Завива се, като се почва от ненарязаната страна по дължина на фитил, който се навива на охлювче и се поставя в центъра на тавата - 26-28 см. Останалите 6 топчета от 63 гр се нареждан около охлювчето. Всяко от големите по 80 гр топчета се разточва също на елипса, която се нарязна напречно, но този път на късата страна на ленти, само в единия край, около 4-5 см. Навива се фитилче, като се почва от ненарязаната къса страна, което се поставя зад всяко топче в тавата, като леко се извива дъгообразно.
Обяснението е сложно, но направата е лесна. Ако ви е трудно, погледнете в блога на Ваня, която се е сетила да снима поетапно, за разлика от мен, че все бързам аз:)) Оставете да втаса.
Намажете с леко разбито яйце, поръсете топчетата със сусам и печете в загрята фурна на 180 градуса.
 






4 коментара: