събота, 8 септември 2018 г.

Динена лимонада

Навремето, като дете обичах диня. Дините бяха сочни, ароматни и сладки, пукаха се, докато се режат. Помня, как в края на лятото, дори есента тате купуваше повече дини и ги слагаше в мазето на блока, пробваше какви ли не методи да ги увива във вестници и т.н., така че да издържат по-дълго, дори до Коледа.

Явно обаче вече дините не са това, което бяха:)
От години не съм яла хубава диня, дори почти се отказах да купувам, нямат никакъв вкус, дори да се узрели и червени.
Наскоро при поредната несполучлива покупка на плода го трансформирах в сорбе с мента.
Тази лимонада обаче съм приготвяла отдавна, но, ако като мен сте попаднали на безвкусен плод, ви давам идея как да си я приготвите.



Необходими продукти:
Диня, нарязана и старателно почистена от семките
лимон
мед или захар на вкус


Приготвяме:

Слагаме в блендер динята и меда/захарта на вкус. Разбиваме много добре, добавяме изцедения лимон и сервираме охладена. Ако блендера не е мощен и останат парченца може да прецедите през рядка цедка.


6 коментара:

  1. Веси,
    и аз като теб си спомням вкусът на дините преди години.Много вкусни и сладки бяха, истинска наслада.Въпреки,че имаме и собствено производство тази година не можахме да консумираме хубава диня.Годината беше много дъждовна и дините не са никак вкусни.А тези , които закупих бяха с твърда бяла част вътре - това е болест.И аз понякога като теб правя подобна напитка.Чудесна е особено ако времето е много горещо.
    Поздрави и лека и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, щом и домашните не са били добри, явно е и от времето. За питие по минава:)

      Изтриване
  2. Разкошно предложение, Весе,
    обожавам диня и тази свежа идея ме очарова...
    Благодаря, поздрави и хубави септемврийски дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Свежо е, да, пък и варианти много, добавяла съм и мляко.
      Хубав месец и за теб!

      Изтриване
  3. Наистина дините вече не са това, което бяха, Веси, аз, след толкова изхвърлени дини, вече се отказах да купувам. Сега няма да хвърлям, ще си направя динена лимонада 😊. Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То и аз почти се отказах, тази година май само два пъти и двата пъти се излъгах. Прегръдка!

      Изтриване