понеделник, 15 декември 2014 г.

Локумки

Любима рецепта от детството, това са локумките на мама, които харесвам най-много.

Локумки









Продукти:

1 ч.ч. бяло вино
1 и 1/2 ч.ч. мас (може и с олио, но с мас са по-вкусни)
около 3 ч.ч.брашно (слагам на око, докато стане тесто като за хляб)

2 опаковки локум - около 200 гр

500 гр пудра захар

Приготвяне:














Замесваме тесто от горните продукти. Разточваме на тънък пласт. Режем на триъгълници или квадрати. На всяко парче поставяме по късче локум, колкото зарче. Завиваме на малки кифлички, като притискаме хубаво, да не изтече локума. Пекат се ло леко порозовяване и още горещи се овалват в пудра захар.





20 коментара:

  1. Тези дни често срещано предложение за локумки! Всяко по своему интересно и вкусно!
    Весела, ще се почерпя с една от твоите локумки! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Ей, колко локумки съм изяла в детството, макар че мама не правеше такива неща- имаше баби, лели. Мама беше по висшия тортен пилотаж;) Прекрасни са,Весе!

    ОтговорИзтриване
  3. Вземам пет-шест и аз:))))Прегръдки,Веселушке!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз ги харесвам:), за това ще се подсладя доволно с твоите красиви локумки:) Чудни са. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Е, тези са ми любими, Веси!
    Класика!
    Хубава седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Върна ме в детството, Весе! Баба ми ги правеше точно така и бяха безумно вкусни! Сигурна съм, че и твоите са също така вкусни! Благодаря ти за тази емоция!

    ОтговорИзтриване
  7. Може ли едничка... Вълшебни вкусотии! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря на всички за одобрението и за споделените спомени!

    ОтговорИзтриване
  9. Весе, е тези са ми най-любимите, прекрасни са! И аз си грабнах една шепа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, и на мен са любими от опитваните въобще!

      Изтриване
  10. С вино не съм ги правила,Веси,но съм ги опитвала,стават много хрупкавки.Грабвам си от твоите,колко много си направила!Щастливи празнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, чак не повярвах, че не си правила с вино, хайде - сега е момента!

      Изтриване
  11. Ми като нямам мас. А с мас са много вкуснички! :(((

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха сега, де, да не се наложи да ти пращам мас, ама новата "реколта" ще е по-натам:))

      Изтриване
  12. Весенце, миличка върна ме още в ученическите години, когато се събирахме и си ги правехме, за да хапнем нещо сладичко :) толкова много спомени ми навяват тези пурички, локумки или извесни с още много имена. А точно тези с виното и маста стават пръхкави и топящи се в устата...ммм...Силна прегръдка и хиляди целувки от мен миличка и весели празници :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пеполинка, то и ти сега ме върна - моята приятелка понякога спеше у дома и посред нощ ходехме да си правим бухти, палачинки, но чак такива по-сложни неща не сме - доста по-късно:)
      И аз те прегръщам!

      Изтриване
  13. Веси, по това време на годината винаги се сещам за локумки. И така много ми се бяха прияли, че без малко да изтърва и твоите :)
    Прегръдки и весели предпразнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, сега им е времето, ако ти е достатъчно само да гледаш - заповядай, ако ли не - запрятай ръкави, е, вече е късничко, но утре...

      Изтриване
  14. Това е прекрасно предложение, Весе и аз много ги обичах,
    а свекърва ми им беше майстор - страхотни са и твоите!
    Сърдечни поздрави и хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  15. Дианка, благодаря!
    Прегръдка за теб!

    ОтговорИзтриване