вторник, 19 март 2024 г.

Червена леща





Готвя я различно, по въображение, по рецепта, турска, арабска, всякакква - все ми харесва.

През почивните дни ме превзе една хрема, чудо, и съчетана с хроничния ми синозит, си беше меко казано неприятно. Напоследък времето ми за домакинстване е именно в тези два дни, но направо бях неспособна, ленива и "счупена".

Та, помързелувах, а половинката готви единия ден червена леща - гореща ми дойде като елексир.

Тук е момента да му  благодаря за помощта във всяко отношение, предвид напрегнатото ми ежедневие напоследък. Да, работата е все проблема при мен. Да благодаря и за търпението и за разбирането, че не отделям времето, което ми се иска за да сме повече заедно.  Знам, че по-важното е връзката на душите, но все пак обещавам да си подяряваме повече мигове, няма по-ценно от това!

Точни мерки почти няма, но направете си я и вие по вкус, нашата се оказа чудесна. 


Необходими продукти:
500 гр червена леща
олио
1 глава лук
1 настърган морков
чесън
1-2 лъжици доматено пюре
кимион
куркума
сол
черен пипер
1 зеленчуков бульон

Начин на приготвяне:
Задушават се лука, чесъна и моркова в олиото, добавя се измитата леща, доматеното пюре и след минути водата, подправките и бульона. Вари се 25 минути. Поднася се с лимон и магданоз.

2 коментара:

  1. Прекрасна е Веси.И аз я готвя напоследък много често.Лесна и бърза, вкусна и полезна.Ще изпробвам и твоята идея.Поздрави на всички.

    ОтговорИзтриване
  2. Чудно! Много я обичам на супа по една турска рецепта. Поздрави!

    ОтговорИзтриване