понеделник, 24 октомври 2022 г.

Яхния от чушки с кайма и ориз или деконструирани пълнени чушки





Необходими продукти:
500 г. кайма - при мен пуешка
2 глави кромид лук, нарязан на полумесеци
4 големи червени чушки, нарязана на ивички
1 настърган морков
2 скилидки чесън, нарязани на филийки
400 г. настъргани домати (може и от консерва)
5 г. червен пипер
сол и черен пипер на вкус
универсална подправка, моята е домашна
150 г. ориз 
50 мл. олио
накълцан магданоз за сервиране, аз сложих девесил.



В олио задушавам лука, чесъна, моркова и накрая чушките, добавям доматите, солта и пипера. Кайата размивам във вода, за да не стане на бучки и я изливам при чушките, добавям вода да покрие продуктите. Като заври следва измития ориз, заедно с още три части вода спрямо обема му. оставя се на котлона да къкри на слаб огън до готовност, аз малко преварих, но явно водата ми дойде повече. Накрая се поръсва магданоза/девисила.




Идеята видях при Илиана Балканска, променила съм малко и продукти, и самата технология на приготвяне.





2 коментара:

  1. Интересна идея и лесно за приготвяне ястие.Не съм правила подобно, но е определено по - лесно.За зимата е много подходящо когато са скъпи пиперките.Правила съм мусака по подобен начин със заливка.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да има разнообразие. Аз си замразявам чушки за зимата.

      Изтриване