петък, 24 юни 2022 г.

Гръцка риба тон на скара

 Преди време в рибарския попаднах на тази рибка. За първи път купувам тон. Котлетите от по-едрата риба са на цена над 45 лв за кг и не са по джоба ми, тези екземпляри бяха около, че дори под 1 кг едната и на направо смешно ниска цена, сравнена с останалите риби. Съвсем прясна, с бистри очичики, изчистена, от Гърция. Мъжа ми, който гледа Нешънъл джиографик, твърдеше, че няма как това да е риба тон, огромни били...Четохме после в нета, че си е риба тон, обитаваща Средиземно море, така наречената тунаки. Ако знаех, че е толкова вкусна, щях да си купя и замразя. И докато напиша публикацията май дойде време пак да ходя до магазина.

Продовочкета ми каза, че я пече във фурната с бяло вино. Аз обаче си предпочетох класиката - на скарата. 

Даже и рецепта няма да пиша - само ще обясня - филетирах я, осолих с хималайска сол, накъсах пресен розмарин, ливнах зехтин и пресен лимонов сок и с длани потврих във филетата, оставих в хладилника за около час. Захрях скарата и пекох по няколко минути от всяка стра - бързо става, като побелее е готова, не я пресушавайте (аз обикновено все така правя, че не обичам сурово нищо). Ако ви попадне, не пропускайте!


Остатъците от филетирането добавих в супата от комплект сьомга - чудна супа се получи. Двете риби имат доста различен вкус. Определено на мен тази ми харесва повече, даже я нареждам на второ място, след любимия ми калкан.









4 коментара:

  1. Веси,
    Виждала съм филе от риба тон, но цяла риба - не.Определено е по - вкусна цяла риба особено ако е див улов.Радвам се,че Ви е харесала.Ако ми попадне ще взема и аз.Може би вече внасят от Гърция и други риби.Но не съм забелязала .Страхотна е рибката на скара.
    Поздрави, бъдете здрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Драга, много сте в грешка. Това НЕ Е риба тон, а неин ''братчед''( между другото- това е любимата храна на рибата тон( или тунец),цената и в Гърция е 6 евро, че и по-евтино. Гърчолята и казват още''карвунаки''- въглен в превод, и изобщо не я ценят . Дори на котката си не я дават.. Качествените риби -синагрида, свирида, фагри, от категория''А'' ако ги намериш под 35 евро, трябва да викаш ''ура''. За твое сведение , за да не се излагаш друг път- РИБАТА ТОН Е ЗАБРАНЕНА ЗА УЛОВ В СРЕДИЗЕМНО МОРЕ, АКО Е ПОД 45КГ. Ако все пак се случи да се хване, трябва веднага, на момента да се пусне. Иначе нямаш излизане от затвора. А рибарите, ако хваната в размер над този, обикновенно ги пазят живи и продават в специални ферми за отхранване. Печелят повече , отколкото ако я продадат на кило.А цената на туната няма да ти казвам защото ще ти опадат зъбите от изненада. Бъдете здрава и добър петит все пак!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехе, направо си е за отбелязване това - за първи път получавам в блога си толкова недобронамерен коментар.!
      Неуважаема госпожо/господине, анонимни, какво Ви накара да излеете тази жлъч тук? Знаете ли, има една приказка, че кой каквото има - това раздава, при Вас явно е в излишък, та затова.
      "Драга", "братчет", "гърчолята"... да Ви завиди човек на интелекта и изразните средства...но иначе - акъл взехте да ръсите и съвети да давате, без някой да Ви ги е поискал. Благодаря за "ценната информация", сега и аз да Ви дам малко, първо - блога си е мой и публикувам в него, каквото сметна за нужно, второ - отворена съм да науча винаги нещо ново или да приема забележка, стига да е в добрия тон, трето - в рибарския магазин рибата си се продаваше, като "риба тон", четвърто, както и да се нарича и който и да си храни котките с нея - беше много вкусна, пето - вие си викайте ура, купувайки си килограм риба за 35 евро поне, вярвам, че много ще Ви отива и шесто - човек застава с името си!
      И още нещо - блога ми е достъпен за всички, не преглеждам предварително коментарите, и наистина за 8 години, слава богу единици са тези, като Вас.
      Но не сте желани повече тук, изливайте другаде помията си, само се пазете да не ви залее Вас.

      Изтриване