сряда, 12 октомври 2016 г.

Сладкиш със заливка от бонбони "Лакта"


Сладкиш със заливка от бонбони "Лакта"





Продукти:
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.л. сода за хляб
1 1/2 ч.ч. брашно
1 ч.ч. захар

за заливката:
150 гр бонбони лакта
125 гр масло
2 с.л. прясно мляко

Приготвяне:




Разбъркваме содата и киселото мляко в дълбока купа. Добавяме към него захарта и пресятото брашно. В намаслена и набрашнена тава изсипваме сместа и заглаждаме. Печем в предварително загрята на 170 градуса фурна за 40 минути и до "суха клечка". Изваждаме сладкиша да се охлади.

Пригответе заливката:
На водна баня на ниска температура разтопяваме бонбоните, кравето масло и прясното мляко. Става бавно. При мен останаха не разтопени парченца. Заливаме изстиналия сладкиш с топлата глазура. Оставяме да стегне и нарязваме на парчета. Може първо да се нареже и след това да залеете с глазурата, така тя попада и между парченцата.

*Рецептата е компилация на няколко подобни от нета.

4 коментара:

  1. С вкус на детство и уют! Чуден е, Веси!

    ОтговорИзтриване
  2. Веси,
    навремето баба ми правеше еклери много често и използваше бонбоните " Лакта " за приготвяне на заливка.Но откъде днес ги намери тези бонбони , аз много отдавна не съм виждала.Чудесен е сладкиша.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е идея за еклерите, Ели:)
      Не ги намерих днес, Ели:)
      Както не веднъж съм споменавала, пускам тук и стари рецепти и снимки, ако надникнеш в темата ми в "Гответе с мен, ще видиш, че някои са от 2006 година, т.е. от преди 10 години. Просто искам да ги имам и тук, в блога си. Тази мисля, че е по-скорошна, но така или иначе е от преди няколко години, тогава бонбоните купувах от "Т-Маркет", ще погледна дали има към днешния момент и ще ти пиша. Пък и тъкмо ще приготвя пак сладкиша и ще сменя снимката.

      Изтриване