събота, 20 юни 2015 г.

Тиквички с обогатен сос бешамел

От мен една стара рецепта, не защото съм спряла да готвя, но просто нямам време да снимам и особено да пиша рецепти:) Ястието обаче е подходящо за сезона, бързо и леко, е, не може да замести пържените тиквички, с кисело мляко и чесън, обаче определено ще разнообрази менюто.


Тиквички с обогатен сос бешамел



Продукти:


3-4 свежи тиквички
125 гр масло
4 с.л. брашно
прясно мляко на око до гъстичък сос
3-4 разбити яйца
1-2 скилидки чесън
копър

Приготвяне:



Тиквичките се нарязват на кръгчета и се сваряват в подсолена вода, но не напълно, да останат леко хрупкави. Нареждат се в чиния за сервиране. Приготвя се бешамела, като се запържва в маслото брашно и се разрежда с млякото. Добавят се счукания чесън и внимателно яйцата, да не се пресече и с готовия сос се заливат тиквичките. Поръсва се копър и се поднася. 

Леко предястие или скромна вечеря :smile1:



*Рецептата видях в "Черешката на тортата", в един от най-ранните сезони, приготви я Мартина Вачкова, но после правих по памет, не съм сигурна че беше точно така.


8 коментара:

  1. Това на мен пък ми звучи много вкусно! Може би само бих жарнала тиквичките на грил тиган. :)
    Ама ще е мнооого, много добро с този бешамел. :)
    Поздрави, Веси!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз - докато става соса - на грил тигана

    ОтговорИзтриване
  3. Много апетитно ястие, Веси! Аз пък може би бих запекла всички тиквички в тавата и после направо ще си ги полея със соса. :) Благодаря за идеята! :)
    П.П. Преди от черешките можеше да се научи някоя друга рецепта или идея, докато в новия сезон не е точно така.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Охааа...И аз бях запленена от мартената рецепта,но съм се улисала:)))....Браво на теб Веселушке че ме подсети!

    ОтговорИзтриване
  5. По-лесно и здравословно от пърженото :) Благодаря, непременно ще опитам!

    ОтговорИзтриване
  6. И на мен ми хареса Веси! Това съм пропуснала да гледам, но съм впечатлена и мисля, че ще бъде много вкусно! Непременно ще направя!

    ОтговорИзтриване
  7. Гери, Бате, Светле, Миленче, Петя, Веси, радвам се, че ви харесва. Ястието е леко и здравословно, разбира се може и на грил да се изпекат тиквичките, и във фурната също.

    ОтговорИзтриване
  8. Веси,
    от години у дома не приготвяме пържени тиквички.Печем ги в тава или на грил - тиган.Но идеята за сервирането им с този сос е много интересна и веднага ще я изпробвам.Даже могат да се залеят и с горчица или друг сос според предпочитанията.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване