четвъртък, 6 април 2023 г.

Другата пилешка каша






У дома често правя пилешка каша от бялото месо на пилето, дъщерята я обича. В блога има рецепта за нея, правя я по начина, по който са я правили баба и мама - бяла каша. През годините съм опитвала и други рецепти, всякак е хубава. Но сега ще ви представя бабината пилешка каша на Мони Каменова - една дама, която заслужи уважението ми в кулинарната ФБ група "Старите гозби и модерните рецепти" не само с уменията си в кухнята, а с благостта и ценностната система, която прозира от публикациите и.
Необходими продукти:
бялото месо (филето) от едно пиле
1 глава лук
3-4 с.л. брашно (при мен бяло и пълнозърнесто 50/50)
1 ч.л. червен пипер
2 ск. чесън
сол
олио/масло

Начин на приготвяне:

Сварява се бялото месо със сол и една глава ситно нарязан лук.Когато е готово се счуква в хаванче, но аз за по-лесно и бързо пасирах с ножа на робота. Загрява се олио (сложих и бучка масло) на слаб котлон и три - четири лъжици брашно. Изчаква се, да промени  хубаво цвета  брашното и да заухае приятно, добавя се за минута червения пипер и се изсипва бульона, като се бърка непрекъснато, за да не стане на бучки. Добавя се скълцаното месце и се оставя на котлонадокато мазнината излезе отгоре. Отдръпва се и се прибавя пасирания чесън.

2 коментара:

  1. Баба ми също приготвяше чусдесна пилешка каша Веси.Тази е с червен пипер, а баба ми добавяше чубрица.Прекрасна е.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване