четвъртък, 12 януари 2017 г.

Локумен кекс

От блога на Ина  ми се иска да приготвя всичко! Особено сладките изкушения са просто неустоими! Поредния неин десерт, който правя е този кекс. Трябваше да употребя известно количество локум, но нямах много време. Преди години правех една изпитана рецепта от колежка за локумена пита, но в последствие рецептите ми станаха толкова много, че вече ми е трудно да намеря това, което ми трябва, въпреки, че уж съм ги систематизирала.



Продукти:
4  яйца
3/4 ч. ч. захар
200 гр заквасена сметана
3/4 ч.ч. олио
2 ч. ч. брашно
2 ч. л. бакпулвер
ванилия


200 грама локум - при мен розов и жълт




Приготвяне:

Разбиват се  яйцата със захарта, добавят се олиото и заквасената сметана, отново се разбива. Следват ванилията, брашното и бакпулвера и пак се разбива с миксера. Сместа се  изсипва в тава с размери 20х30 см., покрита с хартия за печене. Отгоре се подреждат парчета локум, нарязан на дребно. Пече се в предварително загрята фурна на 180С за около 30 миниути или до готовност при проба с клечка. Кекса се оставя да изстине напълно преди да се  разреже.







6 коментара:

  1. Чудесно допълнение към новата ти серия сладки вкусотии, Весе...
    Наистина много хубава рецепта на Ина,
    и аз съм фен на нейните предложения, и чудесно твое изпълнение.
    Благодаря, поздрави за двете ви и топли зимни дни.

    ОтговорИзтриване
  2. Веси,
    чудесен кекс се е получил.Не съм правила с локум, но е много интересно и лесно.
    Поздрави и леки почивни дни !

    ОтговорИзтриване