вторник, 20 октомври 2015 г.

Най-лесната и вкусна салата от домати

С последните домашни домати за тази година си правя любимата салатка. Това лято ходихме юли месец на село и тогава още не бяха узрели. След това море, разни други ангажименти през почивните дни, та чак сега - в началото на октомври. Цяло лято ядохме купени домати, макар че тази година попадах и на хубави, че миналата, като хапвах домат никакъв вкус нямаше. 
На мама доматките са уникални!
Такава е и салатата на Мария, откакто я видях в блога и не пропускам да си я направя - но само с истински домати. Не мога да не си  запиша тук рецептата:)!


Най-лесната и вкусна салата от домати



Продукти:

Зрели домашни домати
сол
захар
сух риган
зехтин

Приготвяне:

Доматите се обелват и нарязват. Посоляват се на вкус, поръсват се с щипка захар и щипка риган. Поливат се с качествен зехтин. Салатата се поднася и можете да си оближете пръстите, топвайки залък след залък във вкусния сос, който се получава. Захарта въобще не се усеща.

Наскоро мъжа ми разбра, че слагам и се ужаси, че ял салата от домати със захар, ама иначе яде и ушите му пукат, като не знае:))




14 коментара:

  1. леле Веси, ти вярно си прескочила това лято с домашните домати :) ама пък хубав завършек правиш на лятото с тях :) Ние си отядохме и това лято на хубави домати - снощи последните заминаха на салата. Много харесвам риган на доматена салата и често си ръсвам, но ще използвам и хитринката за захарта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От всичко домашно може би най-много обичам доматите, те са съвсем различни от купешките.
      Но август и септември не можахме да стигнем до тях:) Но здраве да е. И аз харесвам ригана.

      Изтриване
  2. Дам, много правилно: "Наскоро мъжа ми разбра, че слагам и се ужаси, че ял салата от домати със захар, ама иначе яде и ушите му пукат, като не знае:))" Явно всички мъже са така. :))))
    Ние отдавна не сме хапвали домашни доматки, ама май ще е вече за догодина. :) Иначе и аз така правих лятото, ама то ето, че и други хора си поръсвали със сушен риган (много заобичах тази подправка). И на шопска салатка е чудно - с доматче, краставичка, зелен лук, настъргано сиренце, сушен риган и зехтинче... Е, опитай, Весе, много е добро! А аз следващата година ще опитам и твоя вариант. :)
    Прегръдки и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам за всички мъжОВе, Гери, но наш`те с тебе явно са така:) Ще опитам и на шопска салата риган! Прегръдка!

      Изтриване
  3. Последните домати винаги са най-вкусни наистина. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Веси,
    и ние произвеждаме всяка година домашни домати.Но не е хубаво да им се слага захар.И ще ти кажа веднага защо.Захарта спомага за увеличаване на киселините в стомаха.Затова много хора страдат от киселини.Използвай натуралния вкус на продукта, без да добавяш захар.Тя е изкуствено получен продукт.Навремето са я правили от захарно цвекло, но пак са извличали само захарното съдържание.Затова днес не са здрави хората, употребяват много изкуствена храна.Но иначе с риган салатката е чудесна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, два квадрата земя да имам - и аз бих си насадила:)
      Може би си права, по принцип за захарта, но тя тук е пренебрежимо малко количество, щипка просто, по-малко дори от количеството в едно кафе.
      А пък и е вкусно, толкова пък да не мога да устоявам...

      Изтриване
  5. Право да си кажа, Весе, захар на домати не бих сложила, дори и за опит. Още по-малко пък на домашни домати, които се предполага, че са достатъчно сладки и така. Аз слагам на салатата много малко сол заради мама, която се бори с високо кръвно. Затова пък добавям винен оцет. Ама кой както си е свикнал, ако ви харесва със захар... що не... Поздрави! Валя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха, че не си ли слагала захар в доматен сос, за убиване на киселината?
      Освен това тук захарта е малко и не сладни в никакъв случай, а просто в комбинация със солта кара домата да си пусне всички сокове. Опитай, мисля, че ще ти хареса.
      Аз лично пък предпочитам да не добавям оцет на домати, освен ако няма и друг зеленчук в салатата. Колкото до солта - за съжаление и аз съм от отбора с високото кръвно, но не мога да ям безсолно, никак не ми е вкусно, даже прекалявам понякога. Поздрави и за теб:)

      Изтриване
    2. Всъщност, не, Весе, никога не съм слагала захар в доматения сос, нито мисля някога да слагам. Обичам да киселичък и не ми е минавало през ума да унищожавам най-ценното му качество - киселинката в ястието, като слагам захар. Така че не вярвам да се възползвам от точно тази идея. Но пък, нали знаеш; "На вкус и на цвет товарища нет"... Ако на вас у дома ви е сладко така - да ви е сладко винаги!

      Изтриване
    3. Така е - и аз понякога отричам нещо, дори без да съм опитала.

      Изтриване
  6. Аааа Весе, захар никога не съм слага в такава салата. Тук още има от летните домати. Ще взема да опитам.
    :)))) приятелче!

    ОтговорИзтриване