понеделник, 24 януари 2022 г.

Тиквена крем супа с бекон/салчичон

Рецептата е от последната книга от играта с точки на Лидл, книгата "Преоткрий своето вкъщи" на Манчев,Шишков и компания. Имам и трите им книги, за мен втората е най-добра.



В оригиналната рецепта се слага бекон, но аз нямах в момента и ползвах салам салчичон, слайс. също така се ползва 20-30 мл уиски, при тиквените семки, аз не сложих, не ми се стори уместно. Увеличих и прясното мляко, за сметка на бульона.

За първи път правя крем супа с предварително сварена на пара тиква, но много ми хареса.





Необходими продукти:
1 кг сварена тиква на пара
200 мл сметана
200 мл прясно мляко
шепа обелено тиквено семе
100 гр салам салчичон, тънко нарязан (по-добре бекон)
пушен пипер
сол

за крутоните:
сух риган
суха мащерка
зехтин
2 филии тъмен хляб







Начин на приготвяне:
Пасираме тиквата с млякото и сметаната и разреждаме с водата, в която сме варили до желана гъстота. Слагаме на котлона да кипне, добавяме сол и пипер.

Докато заври си нарязваме хляба на кубчета, объркваме с малко сол, ригана, мащерката и зехтина и слагамев купа в микровълновата. Тук включваме на минута, две и следим, вадим, бъркаме, пак прибираме, докато се получат хрупкави крутони.
Запичаме семките на сух тиган и ги отделяме. В същия тиган запичаме салама от двете страни, да стане на чипс, 

Сервираме супата поръсена с тиквени семки и чипс от салама или бекона. Накрая поръсваме крутони, за да не омекнат.








Няма коментари:

Публикуване на коментар