неделя, 6 декември 2015 г.

Шаран по Самоковски

У дома шаран хапвам само аз (то аз май всичко си хапвам, за сметка на останалите капризи). Та, хапвам си го с удоволствие и то във всякакви варианти.
Днешното ми предложение е стара рецепта, тъй като утре едва ли ще имам време да кача рецепта и снимка на тазгодишния шаран. Отделно за останалите ще правя...скумрия, на скара. Рецептата, която ви представям е май на Бон апети, но не съм сигурна.
Въпреки, че предците ми са от самоковския край, не си спомням да е приготвяна по този начин от бабите ми, макар, че звучи логично, защото картофите са основна храна за района, там отглеждат едни от най-вкусните сортове.

Шаран по Самоковски









Продукти:
1 шаран
150 г ориз
100 г стафиди
100 г орехи
800 г картофи
200 мл бяло вино
400 мл рибен бульон или вода
сол, черен пипер
7-8 стръка праз лук

Приготвяне:

Праза се нарязват на ситно, добавят се стафидите, орехите, ориза, сол, черен пипер. В глинен гювеч на дъното се разпределят измитите и нарязани филийки картофи. Добре осоления  шаран се пълни с плънката от праза и се зашива. Върху картофите се разпределя останалата плънка, полива се с бяло вино и отгоре се полага шарана. Ястието се захлупва и се пече на 220 С 40-50 минути


Днес искам да почета паметта и на скъпия ни приятел Жоро Бордовски, който беше роден на днешния ден...липсва ни...

9 коментара:

  1. И на мен ми липсва, Веси. Няма ден в който да не си спомням за него, а днес и ФБ напомня рождената му дата - абсурд е човек да забрави. Лека му пръст.......
    Интересно звучи този шаран, ако намеря доброволци :) покрай картофите - ще го опитаме и ние.
    Поздрави на теб и фамилията!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, Пепи, голям човек беше...
    А шарана си е пълен, просто е върху картофи, мама пък го прави винаги в тесто.

    ОтговорИзтриване
  3. Веси,
    и аз направих подобна риба за празника.Става прекрасна по този начин.Супичката също е семпла откъм продукти, но много бърза и лесна.Чудесни са и двете предложения.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси,и аз обичам шаран,но моите в къщи все се дърпат.Само при мама като ходим понякога на Никулдан,там задължително е шаран с ориз на фурна и много ми харесва.

      Изтриване
    2. Ели, благодаря за похвалите.
      Живе, те моите не се дърпат - изобщо не опитват даже, та цяла седмица ще си ям шарана, но с удоволствие!

      Изтриване
  4. Малко със закъснение, но ... съчетатието риба-картофи си е класика, дори в печен вариант.
    А за Бордовски и аз не забравям, макар че рождената дата не я помня ... То и доста други съм забравил (май само на Чедата помня - и на твоето, че е един ден преди моето, ако не ме лъже паметта).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Малко е странна за мен комбинацията риба, ориз, картофи, иначе само с ориз, или само с картофи - да, но...и така ми допада.
      Жорето заслужава да бъде в умовете и сърцата на много хора - близки, роднини, приятели, както и целия форум на "Гответе с мен".
      Да, бате, така беше с децата:)
      Поздрави за теб и фимилито.
      Нали знаеш за гостите от чужбина за празниците...?:)

      Изтриване