неделя, 4 октомври 2015 г.

Торта с кадаиф и мармалад от сливи

На днешния ден моят брат има рожден ден!
Съдбата така е отредила, че днес той не е близо до мен, и в пряк, и в преносен смисъл.
Но вярвам, че както е казал народа "кръвта вода не става" и един ден тази невидима, но здрава връзка ще си каже своето.
От близо или далеч, аз  днес му желая от все сърце, и така ще бъде винаги, само най-доброто - да бъде здрав, да бъде щастлив, да вярва в доброто и да постига целите си!


И ще се подсладим с тази нежна торта, идеята за която взаимствах от Мария, но направих според наличните продукти:





Торта с кадаиф и мармалад от сливи





Продукти:

150 гр суров кадаиф
30-40 гр масло
400 гр извара (ползвах на Олимпус, но тази от Лидл е по-добра)
400 гр сладкарска сметана
400 гр мармалад от сини сливи



Приготвяне:

Слагаме в тавичка суровия кадаиф и го заливаме с разтопеното масло, разрохкваме го, да се овлажни и да се разделят нишките. Разделяме на две части. Намасляваме форма за торта с диаметър 22 см. и изпичаме последователно двете части до приятен загар,, като равномерно разстиламе кадаифа по дъното. Охлаждаме. В същата форма слагаме на дъното едната платка. Разнасяме равномерно с лъжица 1/3 от бурканчето със сладко. Разбиваме изварата и сметаната.
Слагаме половината върху сладкото. Отгоре покриваме с втората платка от кадаиф. Отново поръсваме с втората 1/3 от бурканчето със сладко и след него останалия крем. Разнасяме го небрежно, на вълни. По тях накапваме останалата 1/3 от  сладкото. Оставяме в хладирника за 24 часа да попие кадаифа. Много нежна и приятна на вкус! И много симпатични рошави парчета.







16 коментара:

  1. Честит да е брат ти, Веси! И моят е далеч от мен, и в двата смисъла, та разбирам как се чувстваш.
    Разбирам и колко вкусна е тортата ти... Преди две седмици ми донесоха килограм суров кадаиф, но за съжаление, използвах съвсем малка част и остатъка, макар и добре опакован, мухляса. Като се запася отново, ще опитам предложението ти!
    Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, Зори...Прегръщам те!
    И моя кадаиф за малко да изпусна, постоя ден-два, докато стигна до него. Да знаеш, че можеш да го замразиш във фризера.

    ОтговорИзтриване
  3. Весе, да са живи и здрави близките ни!
    И моя татко на тази дата има Рожден Ден!
    Нека всичко да им е наред. Преди всичко да са ни живи и здрави!
    Господ да е с тях. А ние?
    Ние винаги ще мислим за тях и ще се молим за тяхното добро и благополучие!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Аля, да са живи и здрави - само това можем да им пожелаем!
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. Здрав и щастлив Веси!
    Вкусно звучи и изглежда!
    Прегръдки*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катенце!
      Почерпи се и се прегърни от мен! Абе що ми зачезна ти нещо?

      Изтриване
  5. Много добре звучи, Весе. Да ти е жив и здрав брата, където и да е сега. Поздрави и слънчева седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасна торта за любим човек! Да е жив и здрав брат ти Весе, колкото и далеч да е той, винаги да се подкрепяте и обичате!!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасна торта, Веси! Пожелавам здраве на цялото ти семейство, всичко останало ще се подреди все някога! Весел и усмихнат вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, така е - да сме здрави, пък другото... понякога пътищата са различни.

      Изтриване
  8. Честит да е рожденика,Весе,а тортата я помня добре още от Мария,в твое изпълнение също е страхотна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, то и аз я помних, помних - не ми излизаше от главата, невероятно нежен вкус има, направо ме е яд, че свърши:)

      Изтриване
  9. Веселка, много ми допада идеята за комбинация със сладко. Тази "летяща чиния" направо към мен идва :) Усмихнати почивни дни, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мда, и на мен ми допадна много:) Ако не се боиш от НЛО - грабвай я:)

      Изтриване