петък, 6 февруари 2015 г.

Сарми от кисело зеле и счукан боб

Ето тук ви писах за Танчето и нейната майка (ще се радвам да се запознаем с нея и на живо). Искам да им благодаря за поредната вкусна рецепта, която ми споделиха. За мен е нова, правила съм само сухи чушки, пълнени с боб. И за да не се облизвате и вие пред монитора, предлагам да си приготвите тази рецепта при първа възможност. Аз я правих преди няколко дни.

Сарми от кисело зеле и счукан боб




Продукти:

1 голяма кисела зелка
500 гр бял боб (счукан предварително на парченца)
4-5 глави лук
1 морков
1 чушка
150 - 200 гр сланина
чубрица
черен пипер
червен пипер
олио

Приготвяне:



Ако нямате готов купен боб, който да е на парченца (аз нямах такъв) ще ви е доста трудно да го направите в домашни условия. Аз опитах да смеля в робота, но боба отскачаше от ножа и само шума беше страховит, резултат - никакъв. Нали съм си изобретателна - налях вода. Получи се, макар да стана леко на каша едната част, все пак си се натроши на парчета боба. Другият вариант е леко да го сварите и да го смелете в машинка за месо или пак в робота. Аз обаче нямах това време.
Поставяме в купа боба и добавяме нарязания лук, настъргания морков и чушката на ситни парченца. Следва нарязаната също на дребно сланина (нека да е шаренка, може и бекон), подправките и малко олио. Омесваме до еднородна смес.
Зелето се разделя на листа, като се отстранява средната жилка. От сместа с боба  се завиват сърми, които се нареждат в глинен гювеч. Между тях също може да нарежете сланина на филийки. Налива се вода, да покрива хубаво сърмите.  Поставя се в студена фурна и се пече след завиране на умерена температура. При мен отне 3 часа. Първите сърми хапнахме така, но останалите запекох допълнително в тавичка и още повече ни харесаха зачервени.




Много са вкусни!

Днес, като се прибирах от работа едва започваше да вали дъжд, след около час обаче си беше побеляло навсякъде.



Ето и в момента, продължава да вали...
Фотоапарата ми не е добър и съответно и снимките, особено на тъмно, но все пак се вижда колко е красиво - зимна приказка...особено на топло, зад прозореца. Белите петна са снежинки - пухкави парцали...



.

Снимките са специален поздрав за Аля:)) от снежна София!



8 коментара:

  1. Ама чудесни са! И имайки предвид как си умирам за кисело зеле тази година, а съм хапвала само по празниците... Уф! Ама и чушки с боб не съм опитвала, Веси, много изкушения на едно... :)
    Поздрави и снежна вечер ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ах, ти, момиче, денонощно ли си зад компа? Прегръдка, Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Интересното занимание, наречено "курсова работа" понякога отрежда наистина денонощно висене пред компютъра. Та след поредната завършена част, си почивам с вашите местенца, Веси. ;)

      Изтриване
    2. Гери, радвам се, че си почиваш при нас! Успех с курсовата работа!

      Изтриване
  3. Весееееееееееееееее, какви снимки. Много са хубави! Благодааааааааряяяяяя! :((((((...искам сняг :(((((((

    А сармите са трепач! Суров ли слагаш боба.? Тази част не разбрах :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Суров, да, но счукан. Но ако не намериш такъв и не успееш да натрошиш, може да свариш леко, тогава да смелиш и нататък по рецептата.
      Снежеца само на снимка мога да ти го пратя за сега:))

      Изтриване
  4. Много готина идея! И аз благодаря за нея!
    П.П. не можах да разпозная квартала ( хаха-те всички са еднакви), но снежецът ми е любим;)! Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, и на мен идеята ми допадна, затова я и осъществих - доволна съм.
      Ха-ха, обещавам да дам и други жокери по нататък. На мен снежеца не е любим, но да речем по един път(ден) на зима ми се харесва :))

      Изтриване