петък, 16 май 2014 г.

Бабината супа в нов вариант

Днес ще ви представя една простичка рецепта, с малко продукти и подходяща за сезона. Навремето баба ми правеше чудна супичка от челядинки и киселец. Ароматна, вкусна и профирна, както казваше тя. Гъбите естествено бяха набрани от дядо, а киселеца – от градинката. После мама започна да прави тази супа, но вкуса на бабината беше друг. Преди години дъщерята пожела да и я приготвя, но не остана много доволна, каза, че тази на баба и (моята майка) била по-хубава. Оправдах се с това, че  киселеца и челядинките са от пазара. Макар че е ясно - бабините гозби са винаги специални. Наскоро набрах и аз киселец от село (същия, засят навремето от моята баба, а може би и от нейната...но той си се засява сам от семената всяка година). Приятел ни подари по същото време щайга с кладница. Така се роди идеята да приготвя пак „онази” супа, но с този вид гъби. На мен ми хареса много. Дъщерята ли...? Ех, тя не е много по похвалите, а по скоро по критиките, но...това ме държи в кондиция. Обаче е безупречен дегустатор и може винаги да изреди съставките на дадено ястие (за разлика от мен, въпреки опита). Та критиката и беше свързана с наличието на гъбен бульон, който добавих, и всъщност е права, защото аромата на гъбите и киселеца е достатъчен, бульона е наистина излишен.

СУПА ОТ КЛАДНИЦА И КИСЕЛЕЦ




Продукти:

2 връзки или около 200 гр киселец
1-2 стръка пресен лук
300 гр гъби кладница (челядинка)
1 с.л. брашно
1 с.л. червен пипер
2 – 3 с.л.  ориз
1-2 с.л. олио
Сол
Черен пипер
1 гъбен бульон (може без него!)

Приготвяне:

В мазнината се задушават гъбите, добавят се лука и нарязания киселец. Оставят се да омекнат. Следват за минута, две брашното, червения пипер и веднага след това се  налива студена вода до желана гъстота на супата. Като заври се прибавят ориза, солта, черния пипер и бульона. Вари се до сваряване на ориза. Моите гъби бяха съвсем крехки, но ако са по-жилави може да се задушават по-дълго в малко мазнина и вода.


Да ви е вкусно!

3 коментара:

  1. Браво на РАди! Много знае това дете!
    Веси, ти какво направи с останалите гъби?

    ОтговорИзтриване
  2. Весе, много хубава супичка!
    Аз да попитам, дали ще стане с печурки?

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи, нали това е целта - децата да стават по-по- от нас, във всяко отношение:) Едни гъби готвих, други замразих - и сурови, и задушени.
    Аля, благодаря! Не става хубава с печурки, пробвала съм, но все пак е въпрос на вкус.

    ОтговорИзтриване